Čerpací stanice Sanytrák, Lhota u Luhačovic

Čerpací stanice roku, Sanytrák, s. r. o.

Symbióza masa a uzenin s pohonnými hmotami

Případová studie komplexně pojaté a přitom velmi efektivní realizace modernizace čerpací stanice Sanytrák v Horní Lhotě u Luhačovic.

Sanytrak_1

Maso, uzeniny a pohonné hmoty

Čerpací stanici si její dnešní majitel František Sanytrák vysnil jako součást vlastního, na zelené louce vybudovaného komplexu masné výroby s prodejnou a restaurací. Rozlehlý areál je situován podél silnice v obci Horní Lhota těsně před lázeňským městem Luhačovice po pravé straně na příjezdu od Zlína. Veřejná část poměrně rozlehlého objektu zahrnuje velkou prodejnu masa a uzenin, společné sociální prostory a kapacitní restauraci. Čerpací stanice je bočně připojena k podlouhlé budově řeznictví a uzenářství. Stejně jako v případě masných výrobků František Sanytrák vsadil i u pohonných hmot na maximální kvalitu garantovanou přímo od výrobce. Čerpací stanice je zařazena v partnerském programu společnosti Unipetrol, jehož logo dominuje na nepřehlédnutelném totemu. Přestože prodejna masa a restaurace jsou velmi dobře a funkčně vyřešeny, shop čerpací stanice za nimi ještě nedávno svojí úrovní i designem interiéru výrazně zaostával, neodpovídal současným trendům moderního obchodu a zároveň ani neplnil komerční požadavky majitelů.

Sanytrak_4

Shop zaostával za ostatními provozy

Na podzim minulého roku padlo rozhodnutí (podobně jako v případě pohonných hmot) spojit se s odborníky a využít programu Convenience s cílem zvýšení kvalitativní úrovně a prodejního výkonu čerpací stanice a posílit její konkurenceschopnost na lokálním trhu. V první fázi byl proveden Convenience Audit, který odkryl zjevný i skrytý potenciál čerpací stanice a pomohl identifikovat hlavní směry rozvoje. Na základě analýzy výsledků auditu byl zpracován Convenience Store projekt modernizace čerpací stanice.
Původní dispozice čerpací stanice vzhledem k nevhodnému rozestavení prodejních regálů velkou část nabídky soustředila do neaktivní zóny mimo hlavní koridor pohybu zákazníků od vstupních dveří k pokladně. Přitom ale ani impulsní zóna nenabízela dostatečnou kapacitu pro efektivní nabídku vysokoobrátkového sortimentu. Velkou rezervou byl hlavně design interiéru prodejny, ve které dominoval rozměrný pokladní pult zakončený několikrát zalomenou přepážkou, která nedokonale oddělovala prostor prodejny masa od shopu čerpací stanice, stranově rozdělovala výkladec a jako paraván navíc o necelý metr končila pod stropem. Prodejní pult i přepážka byly jednotně zhotoveny z lamina s dekorem světlého buku, který se spolu s podobně barevnou dlažbou podlahy výrazně podepisoval na fádnosti a neútulnosti stávajícího prodejního prostoru.

Sanytrak_5

Více impulsů, nově gastro

Nové řešení dispozice respektovalo především požadavek rozšíření sortimentu stanice o gastro s nabídkou hot-dogů, baget, polévek připravovaných z vlastních surovin provozovatele. Prodejna je nyní opticky zřetelně rozdělena na obchodní část a část odpočivnou s posezením.
Prioritně byla vyřešena pokladní zóna, do které byla zakomponována nová chladicí vitrína. Přesunem pokladny směrem k centru prodejny se zvětšila impulsní zóna, do které byly situovány dvě gondoly a akční paleta. Původně víceméně mrtvá část obchodu byla přeměněna na pohodlné posezení pro zákazníky. Nevzhledná přepážka byla dotažena do stropu a byla zaslepena nika výkladce. Horizontálně prodejnu sjednocuje blenda přerušovaná vertikálními přepážkami, které přehledně vymezují jednotlivé sektory prodejny podle příslušných kategorií nabízeného sortimentu a usnadňují intuitivní orientaci zákazníkům v obchodě. Projekt nového interiéru respektoval navíc požadavek maximálního využití stávajícího regálového vybavení v bílé barvě včetně pultu a zábaří v barvě světlého buku, které byly pořízeny teprve před několika málo lety.
Nelehkým úkolem bylo barevné a materiálové řešení celého interiéru. To se beze zbytku podařilo osazením prvků v  tmavě mořeném dřevěném dekoru eder, který společně s okrovými plochami pozadí vzájemně sjednocuje veškeré sektory prodejního prostoru.
Nově pořízený, vysoce odolný restaurační sedací nábytek stejně jako závěsná svítidla v odpočivném prostoru krémovou světle béžovou barvou korespondují s původními prvky v odstínu světlého buku. Na blendu nad zábařím za pokladnou byly instalovány tři POS - LED displeje, na kterých se zobrazuje klíčová marketingová sdělení zákazníkům - kvalitní paliva, akční nabídky v gastronabídce s aktuálními cenami káv a další inzerce týkající se výhradně nabídky čerpací stanice.

Sanytrak_7

Sanytrak_6

Zvýšení profesionality obsluhy

František Sanytrák je si velmi dobře vědom, že bez profesionální obsluhy není ani kvalitně provedený interiér navozující u návštěvníků příjemné emoce zárukou efektivního a komerčně úspěšného obchodu. Proto byla paralelně s probíhající modernizací zahájena příprava procesu vzdělávání a tréningu obsluhy v rámci specializovaného programu Convenience Akademie. V dlouhodobém horizontu připravuje i následný praktický koučing personálu, který umožní obsluze v prostředí vlastní čerpací stanice lépe vstřebat nově nabyté vědomosti a natrénované dovednosti, aby je dokázala trvale používat a docílit vyššího prodejního výkonu čerpací stanice. Ani poté majitel a provozovatel úspěšného podniku nehodlá "usnout na vavřínech" a pro blízkou budoucnost již nyní podnikl první kroky k rozšíření stávajícího portfolia tří druhů nabízených paliv o další, plánuje zavést plnění CNG a LPG a v jednání je i instalace rychlodobíjení pro elektromobily.


Na slovíčko s vedoucím - František Sanytrák (1967)

Sanytrak_9

Jak jste se dostal k provozování čerpací stanice, přestože jste řezník a uzenář?
Tato myšlenka už trvá dlouho. Naším hlavním předmětem podnikání je zpracování masa, výroba uzenin. Potřebovali jsme si rozšířit provoz o prodejnu našich produktů na zelené louce, kde by byl především dostatek parkovacích míst, a o reprezentativní restauraci, kde se z vlastních surovin budou vařit kvalitní jídla. Při té příležitosti se hodilo splnit si vlastní sen, mít vlastní motorest s čerpací stanicí.

Co přitahuje lidi do provozovny více, je to maso nebo pohonné hmoty?
Na prvním místě je to prodejna uzenin, která je velmi oblíbená, jelikož tady v okolí konkurence v našem oboru není. V případě čerpací stanice však naopak máme asi nejhorší pozici - z levé strany Tank Ono a z pravé strany levná Benzina. Nákup pohonných hmot máme výhradně od Unipetrolu z Loukova, kde jsou ceny dané, takže jsme v kleštích a musíme se snažit v tvrdé konkurenci uspět.
Spouštíme nové webové stránky, kde upozorňujeme na garantovanou kvalitu pohonných hmot přímo od výrobce. Zákazníci kvalitu vnímají, jinak bychom takové výtoče neměli. Lákáme je k nám cenovou akcí - odměnou ihned za nákup, 1000, 2000, 4000 Kč, kdy dostávají zdarma naše produkty: párky v rohlíku, bagety, oběd zdarma u nás v restauraci.

Bagety, párky, polévky jsou z vaší výroby?
Máme ve sloganu, že Sanytrák to dělá jinak, a to platí i pro čerpací stanici. Veškerá uzenina a dresinky jsou naší výroby. Nechceme se dostat do "konfekce". Vše je vyrobeno z našich surovin, ať jsou to párky, které mají 80 % masa, nebo teplé polévky, které si vaříme v naší kuchyni. Je to všechno sice o něco složitější a náročnější, ale především je to jiné a právě tím se odlišujeme.

Proč jste přistoupili k remodelingu shopu čerpací stanice?
Začali jsme zde bez zkušeností a já jsem si dal za cíl být nejlepší čerpací stanicí v okolí. Dnes na to vzpomínáme s úsměvem, kolik chyb jsme nadělali a co jsme všechno museli napravovat. Postupem času se snažíme dávat všechno na tu nejlepší úroveň. Shop výrazně zaostával za prodejnou i restaurací.


Čerpací stanice Sanytrák Horní Lhota u Luhačovic

Sanytrak_3
-
 Provozovatel: Sanytrák, s. r. o.
- Provozní doba: 6-22
- Nabídka produktů:
       Natural 95
       Nafta
       Povýrobně aditivovaná nafta Diesel Ultra
- Čerpací stanice je zařazena do programu Pečeť kvality
- Služby: Shop, bistro, prodejna masa a masných výrobků, restaurace
- Počet zaměstnanců ČS: 3 (3 ženy)

Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)

- Prodej kvalitních produktů z vlastní produkce
- Elektronické POS s komunikací nabídky ČS
- Akce na podporu prodeje pohonných hmot

Skryté rezervy

- Uspořádání nabídky zboží v regálech
- Profesionalita obsluhy
- WC je k dispozici v hlavním provozu (prodejna masa / restaurace) 


Kvalitativní úroveň čerpací stanice:

Kapka premium

Petrol Magazín

Aktuální vydání2019/05 Téma číslaMyčky nejen na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek