Čerpací stanice roku, LUKOIL Czech Republic s. r. o.
PETROLmagazín čerpací stanice měsíce - květen
Levné nákupy v prémiovém prostředí
Udržet nadstandardní úroveň a kvalitu na velmi
exponované dálniční čerpací stanici včetně veliké odpočívky klade
na profesionalitu a každodenní péči personálu maximální
nároky.
Příjemná odpočívka
Rozměrný totem čerpací stanice LUKOIL tyčící se do výše
nepřehlédnutelně láká k zastavení všechny řidiče přijíždějící od
Mladé Boleslavi do Prahy. Typickou dálniční stanici na odpočívce u
přivaděče z rychlostní komunikace na katastru Horních Počernic
vybudovala před lety společnost Conoco Phillips pod značkou JET
s členitým shopem v ojedinělém stylu Jiffy. Po převzetí
celé české sítě pump JET nynějším majitelem a provozovatelem -
společností LUKOIL - prošel exteriér čerpací stanice rebrandingem
do současného červenobílého standardu a loni došlo i na modernizaci
prodejny.
Čerpací stanice nabízí pod rozměrným přestřešením na 8 řadových
stáních prostřednictvím 4 multiproduktových stojanů Wayne Dresser
tři druhy klasických pohonných hmot - vedle Naturalu 95 a Nafty
ještě vysokooktanový Natural 98. Nechybí zde možnost tankovat LPG u
solitérního stojanu umístěného v typickém přístřešku na
odlehlé straně příjezdu před hlavní výdejní plochou. K výdejní
refýži pro kamiony byl dosazen kompaktní nadzemní zásobník se
stojanem pro výdej adBlue. Původní řídicí a informační systém
Radiant zatím neumožňuje integrovat jednotlivé bezhotovostní
platební systémy do jediného terminálu a tak tři terminály na každé
pokladně a pro obsluhu činí jejich odbavení náročnějším. Dalším
bodem k zamyšlení pro provozovatele je absence poměrně často
poptávaného stolu pro přebalování kojenců a popřípadě i sprchy pro
řidiče kamionů, pro které by se v prostoru WC pro invalidy
jistě našlo místo pro jejich dodatečnou instalaci. Zákazníci pak
nebudou nucení přejíždět ke konkurenci na druhé straně
dálnice.
Venkovní prostory čerpací stanice v rozsahu celé odpočívky
pozitivně dotváří pečlivě udržovaná zeleň vkusně doplněná plochami
kačírku a díky nadstandardnímu počtu odpadkových košů se zde daří
udržet nadstandardní pořádek. Každodenní ranní úklid ale hatí
bezohlední kuřáci odhazováním nedopalků do záhonů. Řešením by mohlo
být v inkriminovaných místech osazení popelníků s pískem
na horní stranu košů. Venkovní posezení před shopem pod slunečníkem
sestavené ze stabilních laviček a stolů s betonovými stojinami
je umístěno na poměrně úzkém chodníkovém poloostrůvku a po stranách
posezení není odděleno od provozu na vozovkách a parkovišti.
Řešením by bylo vytvořit klasickou zahrádku, která by zákazníkům
přinesla potřebný pocit pohody a vyšší úroveň bezpečí. Přes uvedené
drobné nedostatky čerpací stanice na přijíždějící zákazníky
zákonitě musí působit velmi pozitivně především svojí nadstandardní
čistotou a upraveností.
Mimořádně efektivní modernizace
Po vstupu do shopu zákazníka přivítá prostorná a světlá prodejna
s ideálně vyřešenou dispozicí poskytující maximální přehled a
pohodlí nakupujících. Původní prodejna byla podstatně rozšířena,
pokladní zóna byla přemístěna do zadního šikmého traktu vedle nově
zřízeného gastroprovozu. Tři pokladní přepážky hravě zvládnou
extrémní návaly zákazníků, které každé úterý přiláká akční sleva na
pohonné hmoty. Levá část prodejního prostoru s walk-in chladicími
boxy, přístěnnými regály a třemi středovými gondolami zůstala
v původní podobě. Díky uvolnění prostoru před čely gondol
vynikne nyní naplno akční nabídka impulsního charakteru.
V levé části prodejny se nachází nově zaváděný koncept
občerstvení Panos (původem belgická značka firmy LaLorraine)
s nabídkou teplých polévek, čerstvě připravovaných sendvičů,
baget a sladkého pečiva. Nabídka je vystavená za velkým proskleným
pultem a některé pokrmy jako například sendviče a bagety se
připravují přímo před očima zákazníka. Nejen pro konzumaci jídel,
ale i pro schůzky mají zákazníci k dispozici dostatečně
dimenzované a příjemné posezení.
Ve společnosti LUKOIL jednoznačně vsadili na základní zákaznický
tahák čerpacích stanic - prodej vysoce kvalitní kávy. Pro segment
zákazníků upřednostňujících kávu do kelímku je v centru prodejny na
místě dřívějšího pokladního "ostrova" oboustranný pult se
samoobslužným nápojovým servisem osazeným dvěma špičkovými automaty
Sielaff. Na kulturu pití kávy náročnější zákazníky nepochybně
uspokojí možnost přípravy kávy obsluhou v klasickém pákovém
presovači. Zákazníci, kteří si kávu zakoupí v červeném
charitativním kelímku, přispějí na dobrou věc. Společnost LUKOIL
totiž v rámci charitativního projektu podporuje děti a mladé
lidi, kteří ztratili jednoho nebo oba rodiče v důsledku dopravní
nehody.
Úspěch postavený na profesionalitě
Udržet vysoký standard čistoty na takto exponované a veliké
čerpací stanici klade denně na personál enormní nároky. Během naší
návštěvy se personál věnoval primárně zákazníkům a ve volných
chvílích nelelkoval, ale průběžně doplňoval zboží do regálů a nebo
prováděl dílčí úklid.
Díky vstřícnému a profesionálnímu přístupu všech členů obsluhy se
na čerpací stanici (i přes její velké rozměry) rozprostírá příjemná
atmosféra, kterou zákazníci vnímají a následně jsou motivování
k opakování svých návštěv, kdykoliv jedou kolem. Není proto
vůbec divu, že do nově rekonstruované čerpací stanice zajíždí čím
dál více zákazníků za nákupy pohonných hmot a zboží či občerstvení
a za odpočinkem před vjezdem do hustého pražského provozu. A
důvodem nejsou jen stabilně nízké ceny pohonných hmot a zboží.
Čerpací stanice LUKOIL v Horních Počernicích je případem (pro
některé marketéry paradoxní) strategie diskontního prodeje
v prémiovém prostředí.
Na slovíčko s vedoucím
Miloslava Šafránková (1956), vedoucí čerpací stanice
Kdy jste vstoupila do oboru prodeje pohonných hmot
a provozování čerpacích stanic?
Začínala jsem jako nájemce v roce 1995 na čerpací stanici DEA
v Praze na Švehlové ulici, později německou společnost koupil
Shell. V roce 2003 jsem převzala tuto pumpu do nájmu ještě
v době, kdy patřila do sítě JET. S přechodem na zaměstnanecký
systém jsem se zde stala vedoucí čerpací stanice. Pak došlo
k prodeji celé sítě společnosti LUKOIL, která zde loni
přistoupila k rozsáhlé modernizaci naší prodejny.
Kolik tady pracuje zaměstnanců?
Máme 14 zaměstnanců, 8 mužů a 6 žen. Všichni zaměstnanci jsou
stálí. Brigádníky vůbec nepřijímáme.
Přilákal nový shop po rekonstrukci více
zákazníků?
Určitě, je to zde prostornější a hlavně přibylo občerstvení Panos,
zákazníci to chválí a rychle si je oblíbili.
LUKOIL kontinuálně láká zákazníky hned na několik
paralelních akčních nabídek. Má vaše čerpací stanice možnost
pořádat lokální marketingové akce?
Ne, je to dáno tím, že čerpací stanice jsou zatím provozovány na
bázi zaměstnanců společnosti. A není to vůbec potřeba, protože akce
jsou z centrály připraveny velmi dobře včetně reklam a mají u
zákazníků úspěch.
LUKOIL Horní Počernice
Provozovatel: LUKOIL Czech Republic s. r. o.
Provozní doba: nonstop
Nabídka produktů: Motorová nafta, Natural 95, Natural 98,
LPG
Služby: Shop + gastro, kompresor. výdej AdBlue
Počet zaměstnanců/stálých: 13 (z toho 13 stálých) vč. vedoucí
Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)
- Moderně a efektivně provedená modernizace prodejny
- Venkovní prostory - péče o čistotu, dostatek odpadkových
košů a parkové úpravy zeleně
- Nadstandardní úroveň péče o shop - průběžné doplňování
zboží v regálech, úklid
- Nabídka fastfoodu složená z teplých jídel, čerstvého
pečiva a baget a sendvičů řetězce Panos
- Koncept prodeje kávy včetně programu charitativní
podpory
Skryté rezervy
- Přes nadstandardní počet odpadkových košů v kačírku
kolem totemu nedopalky
- Prostor venkovního posezení není oddělen fyzicky od provozu
na vozovkách
- V pokladním místě nadbytek terminálů pro akceptaci
karet různých providerů bezhotovostních
karet
- Svazek kabelů natažený středem čerpací stanice ke kameře u
stáčení
- Přebalovací pult a sprcha nejsou k dispozici i přes
poptávku zákazníků
PETROLaudit: