8. 9. 2020
Na počátku byl nápad majitele společnosti Ing.
Stříbrského vybudovat něco, co na trhu chybí: vytvořit službu a
oslovit tak odbornou veřejnost petrolejářského trhu komplexně.
Hovořit nezávislým jazykem jak pumpařů, obchodních partnerů, tak i
velkých korporací. Být jejich velkým pomocníkem a komunikovat
jejich služby.
PETROLmagazín
Redakce tehdy čítala 2 členy, ředitele a sekretářku, postupně se
začínalo spolupracovat i s externisty. První 3 vydání vyšla
v r. 2000 o 30 stranách, v roce 2001-2003 to bylo již 6
vydání o 60 stranách.
Od léta roku 2004 nastupuji do firmy jako asistentka. Ovšem se
svou patnáctiletou praxí v redakci a managementu v soukromém
vydavatelství jsem se snažila přicházet s různými náměty a
inovacemi zejména v redakční činnosti, a zúročit tak své
bohaté zkušenosti. Hned v roce 2005 měníme grafické studio,
podobu titulní stránky časopisu, zavádíme pravidelné rubriky čísla.
Vzniká projekt Petrol Partner, celoroční spolupráce připravená
přímo na míru klientům. Připravujeme společnou expozici
s klienty PETROL magazínu pro veletrhy Autotec 2006 a 2008.
Další ročníky bohužel Brněnské veletrhy společně s jinými
výstavami v roce 2010 ruší.
V r. 2011 inovujeme logo firmy, titulní stránku a časopis
se rozšiřuje na 80 stran, získává podobu luxusnějšího média
v nové vazbě a na křídovém papíře. Od počátku svého působení
ve společnosti se osobně účastním všech reportáží a většiny
rozhovorů pro časopis, komunikuji s menšími klienty, ale později
přebírám i velké firmy a společnosti. Získávám i další nové klienty
z oboru a firmě se začíná dařit. V redakci vzniká myšlenka
společné výstavy našich klientů, prezentací, společenského večera a
soutěže v našem oboru - tak vzniká v r. 2007 první
PETROLsummit. První ročník je uskutečněný s expozicemi firem,
dvěma konferencemi souběžně a společenským večerem. Večery se
zábavnými tématy byly příjemným osvěžením náročného celodenního
pracovního programu.
V listopadu roku 2011 přebírám post ředitelky a stojím
před vážným rozhodnutím. V této těžké době ekonomické krize,
zejména pro média, pokračovat a udržet časopis a začít prakticky od
začátku. Chybí nový šéfredaktor, redakční tým a klienti čekají na
redakční ediční plán pro příští ročník. To vše za podstatného
snížení rozpočtu. Vytvářím nový pracovní kolektiv s novými
externími redaktory. Konečně také připravujeme moderní webové
stránky odpovídající trendu mediálních webů. V r. 2012
pořádáme Petrol summit již bez výstavních expozic, pouze jako
konferenci s vyhlášením soutěže PETROLawards. Začíná
ekonomická krize, která se dotýká našich klientů i celého
mediálního trhu. Mnohé redakce ukončují svou činnost, malá
vydavatelství pohlcují zahraniční, snižují počty zaměstnanců. Před
tiskovými médii se více prosazují a někde i upřednostňují webová.
Vždy jsem věřila, že odborný časopis na pevných základech a se
silnou klientskou podporou, kvalitním vedením a spolehlivými autory
i tuto krizi ustojí. Díky zásadním ekonomickým úsporám jsme tuto
krizi zvládli. I v této napjaté době vznikají konkurenční
časopisy našemu PETROLmagazínu podobné, nikdy se ovšem nepřiblíží
jeho kvalitě a klientskému zájmu a brzy
končí.
S novým týmem, se kterým se nám podařilo vytvořit kvalitní
odbornou náplň časopisu, skvělou grafiku a samozřejmě si udržet
podporu našich významných klientů bych měla být spokojená. Vždy
ovšem záleží, jak se bude dařit našim klientům, jejich zakázkám i
zájmu o publikování jejich činnosti, to vše se pak odráží i v našem
časopise.
V letošním roce se nás jako všech ostatních dotýká
coronovirová krize. Někteří klienti ruší či posunují své
objednávky, jiní zavádějí striktní úsporná opatření. Ovšem jsou i
firmy, které bez problému vyrábějí, či dokonce nestíhají výrobu.
Tato krize se nás dotýká samozřejmě také a zejména navzdory
omezeným finančním možnostem si přejeme udržet kvalitní medium a
zachovat jeho vysoký standard jak obsahový, tak i
vizuální.
Osobně věřím, že i tuto krizi ustojíme a pojedeme dál!
Václav Loula, tiskový mluvčí ČAPPO a odborný garant
PETROLmagazínu
V této pro petrolejářské společnosti
náročném období splnit cíle a zajistit oboru budoucnost i po roce
2040 je na stole i důležitá otázka komunikace směrem k
politikům, tvůrcům legislativy, k automobilovému průmyslu a
jeho požadavkům na energie pohonu jak spalovacích motorů, tak
alternativ. Důležitá bude i komunikace směrem k vlastním
zaměstnancům v oboru, ale i k široké veřejnosti, tedy našim
zákazníkům.
K tomu nám v České republice již 20
let pomáhá časopis PETROLmagazín a společnost PETROLmedia. Každé
jubileum znamená u všech slušných lidí, a to doufám, že petrolejáři
jsou, poděkovat, popřát hodně dalších úspěchů a zamyslet se i nad
budoucností.
Již více než 20 let pravidelně otvírám ve
dvouměsíčních periodách časopis Petrol a vždy s velkým zájmem čtu
nejen palivářskou část, která je popisována a hodnocena
z mnoha úhlů pohledu, ale i novinky v oblasti shopů,
různé gastro projekty, nové směry v mycích technologiích,
digitalizaci, karetních systémech atd. V poslední době přibývá
článků a informací k ekologii, emisním limitům, alternativním
pohonům. Myslím, že mohu s plnou odpovědností za uplynulých 20
let klasifikovat časopis na domácím trhu jako jediný plně oborový,
který má vysokou odbornou a profesionální úroveň. Za to patří celé
redakci a vedení společnosti mé upřímné poděkování.
Petrolejářský obor čekají velké změny, nové
technologie, nové náročné cíle v podobě uhlíkové neutrality,
proto bych rád popřál i do dalších let a mnoha připravovaných
vydání, aby si časopis nadále zachoval vysokou odbornou kredibilitu
napříč celým oborem. Přeji proto ještě do dalších mnoha let
petrolejářskému magazínu a Petrol mediím hodně úspěchů
v odborné mediální oblasti a ve všech připravovaných moderních
digitálních formách. V oblasti paliv i přes nástup
alternativních pohonů jsem přesvědčen o další 20leté budoucnosti
moderních spalovacích motorů, a proto i v dalším období budou
prioritou kapalná paliva s vyšším podílen obnovitelných zdrojů
a nižší uhlíkovou stopou. Proto i věřím, že stránky časopisu budou
dál plnit odborné články o další ekologizaci kapalných paliv.
Věřím, že v uvedeném období nebude časopis tisknout nějaký
nekrolog pro rafinerie a vystavovat úmrtní list pro kapalná paliva.
Nebude to o jednom palivu, čeká nás symbióza s alternativami, takže
námětů pro zajímavé články, rozhovory, průzkumy, studie by mělo být
dost.
Mám rád klasiky, své zamyšlení končím citátem
od Seneky: "Čemukoliv se učíš, učíš se pro sebe". Na závěr bych
chtěl doporučit, aby i v dnešní uspěchané době si časopis
přečetl každý provozovatel a obsluhující personál u čerpacích
stanic. I oni potřebují v širších souvislostech informace a musejí
být kvůli zákazníkům odborně na výši. Neměl by chybět ani na
vybraných středních odborných školách.
Mgr. Jan Duspěva, předseda
představenstva a generální ředitel společnosti ČEPRO
Společnost ČEPRO spolupracuje se společností
PETROL media dlouhá léta. Vždy je dobré, když má obor svoji
platformu, na které se může setkávat, diskutovat, sdělovat si
novinky a trendy. Jsme rádi, že za touto platformou stojí zkušení a
vstřícní kolegové z PETROL magazínu a PETROL summitu a je nám
ctí podílet se na jejich obsahu. Přestože řada odborných časopisů a
akcí v dnešní době zaniká, oblast pohonných hmot je natolik
důležitá a hospodářsky významná, že si tyto atributy zaslouží. Těší
mne proto nadšení kolegů a držím jim palce do dalších let.
Ing. Luděk Drha, jednatel společnosti
DF Partner
"Stejně jako Petrol Magazín i naše společnost
DF Partner v letošním roce slaví kulatiny. Jako dynamicky
rostoucí firma z oboru autochemie a autokosmetiky potřebujeme
systematicky informovat naše obchodní partnery o produktových
novinkách. Velmi si proto Vážíme dlouholeté spolupráce s Petrol
Magazínem, kdy se můžeme spolehnout na profesionální přístup,
schopnost srozumitelně formulovat klíčová sdělení a stabilně
oslovovat vysoký počet čtenářů. Přejeme Vám, ať si i příštích 20
let zachováte tak vysoký standard, odbornost a mnoho spokojených
čtenářů."
Miloslav Šedivý, ředitel
Gema
Vážíme si práce celého kolektivu Petrolmedia,
vážíme si odbornosti a nadšení, s jakým připravuje časopis a
pořádá odborné akce. Již delší dobu je to prakticky jediná oborová
platforma, kde je možno se dozvědět novinky, potkat se
s kolegy, prezentovat vlastní výsledky práce. Je dobře, že se
v dnešní době najde někdo, kdo je ochoten tuto velmi potřebnou
a záslužnou práci vykonávat, i když jistě není nijak výrazně
zisková. Časopis má velmi dobrou úroveň a u každého čísla obdivuji
rozsah a odbornost. Do budoucna bych si přál, aby vše pokračovalo
minimálně tak jako dosud a kolektivu redakce přeji hlavně pevné
zdraví, chuť a radost z vykonané práce a hodně dobrých
nápadů.
Ing. Josef Vlašín, ředitel a jednatel
společnosti MONTI SYSTEMS
Časopis Petrolmagazín a s ním spojený web je
pro naši firmu hlavním komunikačním mediem už od jeho založení. V
rámci našeho oboru, tedy vývoje technologií a softwaru pro čerpací
stanice, hraje Petrolmagazín rozhodující úlohu v informovanosti
zákazníků i v informovanosti o konkurenčním prostředí.
Přeji firmě další úspěšná léta činnosti a
těším se na další plodnou spolupráci.
René Sion, ředitel Dallmayr Vending
& Office
S Petrol magazínem spolupracujeme prakticky po celou dobu
aktivní činnosti naší společnosti Dallmayr na českém trhu. Je to
velmi kvalitní odborný časopis, kde stojí za to nejen "být viděn" a
prolistovat jej, ale většina jeho článků stojí za to být přečtena.
Poskytují srozumitelnou formou informace o petrolejářském světovém
i českém trhu, s výrazným přesahem do automobilového průmyslu,
s vysokou infomační hodnotou pro naše vlastní rozhodování o
strategii správy vozového parku a samozřejmě o prodejním kanálu ve
formě čerpacích stanic. Petrol magazínu přejeme hodně úspěchů do
dalších let a budeme se těšit na pokračování naší spolupráce.
Ing. Šebesta Luděk, jednatel společnosti ŠEBESTA, spol.
s r. o.
Děkujeme všem pracovníkům společnosti
Petrolmedia za dlouholetou, vstřícnou spolupráci při představování
a prezentaci produktových zařízení a novinek vyráběných naší firmou
pro provozy čerpacích stanic. Jelikož jsme česká výrobní a
dodavatelská firma, jsme velmi vděčni za pomoc, kterou nám
v rámci možné prezentace časopis Petrolmagazín přináší.
Jsme rádi, že časopis svou mediální pozicí
dokáže podpořit tuzemské české investory, výrobce a dodavatele, což
se pro tyto firmy stává nezbytně důležitým tématem dnešních
dnů.
Děkujeme časopisu Petrolmagazín za
dlouhodobě kvalitní a seriózní zpracování témat z každodenních
provozů čerpacích stanic a do dalších let mu přejeme stále se
rozšiřující počet čtenářů.
Daniel Tobolka, ředitel, AutoMax Group s. r.
o.
Petrolmagazín je náš dlouholetý mediální
partner. Všeobecná popularita magazínu a jeho cirkulace
v prostředí provozovatelů čerpacích stanice ho činí
atraktivním mediem navzdory všeobecnému trendu šíření
elektronických platforem. Petrolmagazín si stále drží dominantní
postavení odborně / sektorově zaměřené publikace petrolejářského
segmentu.
Přejeme, aby si toto výsadní postavení a vysokou odbornou
kvalitu udržel co nejdéle.
Autor: Gabriela Platilová, Zdroj: PETROLmagazín