26. 7. 2012
Sedan, liftback a kombi střední třídy Opel Insignia lze
pořídit nově ve verzi 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, která spaluje
LPG.


Vlajkovou loď značky Opel lze objednat s motorem na LPG ve
všech třech karosářských verzích: Sedan, liftback a kombi
Sports Tourer. Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkonu 103
kW/140 k a spotřebuje 7,6 l LPG na 100 km v kombinovaném
cyklu, čemuž odpovídají emise CO2 124 g/km. Oproti verzi
se zážehovým motorem 1.4 Turbo, která má kombinovanou spotřebu 5,7
l/100 km, má čtyřdveřový sedan Insignia na LPG o téměř 40
procent nižší náklady na palivo.
Pro spalování LPG konstruktéři automobilky Opel adaptovali
turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který mj. dostal zesílené
ventily, ventilová sedla a modifikovanou řídicí jednotku. Motor LPG
se kombinuje výhradně se 6-stupňovou manuální převodovkou.
Palivová nádrž na LPG o objemu 42 litrů je integrovaná do prostoru
pro náhradní kolo, takže základní objem zavazadlového prostoru se
nezměnil. Dojezd na LPG je cca 500 kilometrů. Pokud tedy řidič
využije i objem benzinové nádrže, může Insignia LPG ujet na jedno
tankování až 1700 kilometrů (platí pro verze sedan/liftback).
Uzávěr palivové nádrže na LPG je umístěný pod společnou víčkem
vedle uzávěru benzinové palivové nádrže. Opel dodává k modelu
Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX standardně adaptéry na LPG čerpací
pistoli, které umožňují tankovat LPG kdekoli v Evropě. Řidič
může podle svého uvážení přepínat mezi pohonem na LPG a na
benzin tlačítkem na palubní desce. Provoz na LPG signalizuje
kontrolní LED dioda. Velmi prakticky je vyřešený ukazatel stavu
paliva ve sdruženém přístroji: Zásobu LPG i benzinu zobrazuje ten
samý indikátor.
LPG přímo od výrobce
Už nyní si mohli zákazníci vybírat z několika modelů Opel
adaptovaných na pohon LPG. Nabídka obsahovala modely Corsa (s
tří- i pětidveřovou karoserií), Meriva a Astra (pětidveřová verze i
kombi Sports Tourer). Nabídku nyní rozšiřuje Insignia ve všech
třech karosářských verzích. Pohon LPG přímo z výroby má řadu
výhod oproti dodatečně montovaným systémům. Při vývoji modelů na
LPG se věnuje maximální pozornost otázkám bezpečnosti. Například
Opel provádí speciální bariérové testy plynových nádrží
a ostatních komponentů, které jsou umístěny v chráněných
zónách karoserie a dokonale začleněné do bezpečnostní
struktury vozu. Celý systém by měl být mimořádně kvalitní a Opel na
něj poskytuje dvouletou záruku.
Autor: Jiří Kaloč, Zdroj: Opel