5. 11. 2012
Platební svět podléhá turbulentním změnám ve vývoji
moderních technologií a Ingenico je v tomto ohledu
průkopníkem. Nové produkty a řešení společnosti v oblasti
platebních technologií si razí cestu i na čerpací
stanice.

Lokální vývojový tým podporovaný R&D divizí mateřské
společnosti ve Francii generuje nové produkty a řešení, které si
dnešní doba žádá. Tím se společnosti Ingenico otevírají dveře do
dalších perspektivních oblastí ekonomiky, jako jsou veřejná a
soukromá doprava, zdravotnictví, státní instituce, střední a malý
retail, doručovací služby, loterie, mobilní platby a
v neposlední řadě segment čerpacích stanic.
A právě sem se Ingenico CZ, které není v segmentu čerpacích stanic
žádným nováčkem, soustřeďuje. Na platební terminály Ingenico je
možné v Čechách narazit na většině čerpacích stanic
petrolejářských společností jako OMV, Shell, Agip, Lukoil či
PapOil. Samotný proces akceptace a zpracování fleetových karet je
však v podmínkách českého trhu značně roztříštěný. Ingenico CZ
by rádo přišlo s řešením, které by tyto procesy unifikovalo a
maximálně zjednodušilo. V praxi by to pak znamenalo, že by
prostřednictvím terminálů Ingenico byly zpracovávány veškeré
transakce prováděné klasickými platebními kartami (nebo jinými
nástroji pro bezkontaktní platby), kartami CCS, UTA, DKV a dalších
schémat (včetně mezinárodních), a proprietárními kartami
jednotlivých čerpacích společností. Ingenico CZ je schopno tuto
službu zajišťovat nejen v České republice, nýbrž v rámci
celého regionu střední a východní Evropy. Prvním krokem
k tomuto cíli bylo uzavření strategického partnerství se
společností Unicode, která je exkluzivním zpracovatelem karet CCS
v síti českých čerpacích stanic.
Zaostřeno na budoucnost
Dalším plánem je, a v tomto ohledu český trh výrazně
zaostává za západoevropským standardem, umožnění automatizace
plateb za pohonné hmoty prostřednictvím samoobslužných platebních
stojanů. Ingenico CZ je ve spolupráci se svými partnery připraveno
poskytnout řešení založené na nejnovější řadě samoobslužných
platebních modulů iUN, které zajišťují maximální pohodlí zákazníka
a bezpečnost platebních transakcí. Veškeré terminály jsou vybaveny
technologií pro akceptaci plateb bezkontaktními platebními
prostředky (jako jsou bezkontaktní karty, samolepky, klíčenky, NFC
mobilní telefony aj.), které jsou aktuálně uváděny na český trh, a
představují bezprostřední budoucnost bezhotovostních plateb. Právě
samoobslužné platební stojany by výrazně urychlily odbavování
zákazníků, zkrátily fronty u obsluhy, umožnily bezobslužný noční
provoz a snížily tak provozní náklady petrolejářských firem.
Blízká budoucnost představuje pro Ingenico CZ velkou výzvu.
S nástupem nových technologií, zejména pak NFC, je třeba
zajistit, aby byly tyto technologie zpřístupněny široké veřejnosti,
a aby na ně byl trh dokonale připraven. Ingenico si právě toto
klade za svou nejvyšší prioritu.

Ingenico
Přední světový dodavatel platebních řešení a terminálů působí
v České republice přímo od května 2009, kdy otevřel pobočku
Ingenico CZ, s.r.o. Její podíl na českém a slovenském platebním
trhu od té doby nepřetržitě roste a aktuálně dosahuje v ČR
téměř 95 % a v SR 30 %. Za výrazným úspěchem společnosti stojí
nejen kvalitní produkty a řešení, se kterými mají bohaté pozitivní
zkušenosti přední světové bankovní domy a maloobchodní řetězce, ale
rovněž profesionální tým s dlouholetými zkušenostmi
v oboru. Za tři roky existence pobočky se podařilo prodat
desítky tisíc kusů platebních terminálů produktové řady UNICAPT a
Telium II, navázat a dlouhodobě upevnit spolupráci s hlavními
zúčtovacími bankami (ČS, ČSOB, Komerční banka, Unicredit) a
předními maloobchodními řetězci, jako jsou Globus, Ahold, Tesco,
Billa, Penny Market, Lidl aj.
Ingenico již dávno není pouhým výrobcem a prodejcem platebních
terminálů. Poskytuje též sofistikovaná platební řešení a je i
zkušeným systémovým integrátorem s dokonalým servisním
zázemím. Již od konce roku 2009 pracuje v ČR
certifikované servisní centrum pro opravy terminálů.
Autor: PR Ingenico, Jiří Dostál, Zdroj: PETROLmedia