11. 12. 2012
Bionafta je ideální palivo pro městskou hromadnou
dopravu. Na tom se na listopadové tiskové konferenci konané v rámci
veletrhu Czech Bus v pražských Holešovicích shodli zástupci kampaně
Biopaliva frčí, výrobce - společnosti PREOL a provozovatele MHD v
Teplicích - společnosti VEOLIA Transport.

Autobusy teplické MHD provozované
společností Veolia Transport používají Ekodiesel B100 v letním i
zimním období
Právě Teplice jsou ukázkou toho, že využívat moderní
paliva namísto běžné nafty se vyplatí. "Testované palivo Ekodiesel
B100 umožnilo bezproblémový provoz v letním období a v zimním
období s minimálními problémy. Podstatné je, že nebyly třeba úpravy
ani na vozidlech, ani v údržbě vozidel. Zaznamenali jsme pouze
zanedbatelné zvýšení náročnosti na údržbu. V současnosti máme
najeto už přes 7,5 mil. km, takže lze říci, že máme i relevantní
data, ze kterých můžeme vycházet," hodnotil Jan Gaisler z VEOLIA
Transport.
Právě dlouhodobé pozitivní výsledky z provozu inspirovaly firmu k
rozšíření tohoto moderního paliva i do dalších společností skupiny.
"Na základě pozitivních zkušeností jsme začali masivně využívat
B100 i v dalších společnosti v rámci skupiny Veolia Transport Česká
republika. To znamená, že měsíčně spotřebujeme přibližně 600 tis. l
bionafty s výjimkou zimních měsíců. Při teplotách pod -15 °C totiž
může nastat problém. Jiné omezení či negativní vliv na průměrnou
spotřebu jsme však nezaznamenali," dodal Gaisler.
Teplice přitom nejsou jediným městem, kde využívají výhod
bionafty. B100 nebo SMN 30 čerpají autobusy i v Praze či v Uherském
Hradišti. "Bionafta je v současnosti pro dopravní podniky zajímavou
alternativou, která je šetrná k životnímu prostředí ve městech a
zároveň vytváří nemalou úsporu nákladů na pohonné hmoty. I v rámci
kampaně Biopaliva frčí zaznamenáváme ze strany dopravních
společností stále vyšší zájem právě o toto palivo," komentoval
současnou situaci šéf kampaně Biopaliva frčí Jiří Trnka.
Ten také vyzdvihl, že bionafta už není palivo pro malé procento
uživatelů. "O tom, že bionafta už má své stálé spotřebitele, a tím
i pevné místo na trhu, svědčí dlouhodobě vysoká poptávka na českém
trhu. V současnosti je spotřeba v ČR na úrovni 250 tis. t ročně a
tato čísla stále rostou. Samozřejmě tomuto trendu napomáhají i
pozitivní příklady z praxe, jako například zkušenosti s používáním
bionafty ve skupině VEOLIA Transport, která toto palivo používá v
řadě svých dceřiných společností," uzavřel Trnka.
Bionafta v podobě B100 je vhodná především pro uzavřené vozové
parky. Proto je ideální především pro společnosti zabývající se
hromadnou dopravou či nákladní dopravou. Vzhledem k ukončení
podpory zelené nafty se také nově otevírá její širší pole
působnosti i v zemědělském sektoru.
Autor: lg, Zdroj: Economia