Teplé potěšení nejen v zimě

Významná německá potravinářská firma Dallmayr Kaffee, která dodává svou kávu a čaj mnohým tuzemským čerpacím stanicím, a to včetně automatů na jejich přípravu, přichází s novým sortimentem čajů a novým designem obalů. Spojila kvůli tomu síly se svou dceřinou společností Haimbs, která bude v budoucnu prodávat své zboží rovněž pod značkou Dallmayr.

Teplé potěšení - Dallmayr

Nové velikosti porcovaných čajů

Výsledkem je 26 odrůd čaje v sedmi kategoriích, vesměs v biokvalitě, výběr toho nejlepšího ze sortimentu obou firem. Dallmayr je spolu se svou dceřinou firmou Heimbs pevnou součástí gastronomického trhu v Německu a především silný partner gastronomie. Společně tyto dvě společnosti nabízejí širokou škálu produktů speciálně přizpůsobených potřebám gastronomických provozů, mezi něž samozřejmě patří i občerstvení u čerpacích stanic.

Nově bude mít restauratér možnost volby mezi sypaným čajem, nálevovými sáčky, čajovými pyramidami a novinkou, tzv. Tea Champ. Prémiový produkt je ideální pro větší porci nápoje o objemu 350 ml a je vhodný právě pro použití v restauracích. Nálevový sáček je vyrobený z dokonale průhledného degradabilního bioplastu z kukuřičného škrobu, papírové držadlo pak obsahuje všechny důležité informace o obsahu sáčku.

Nové odrůdy

Nově Dallmayr nabízí 26 různých druhů čaje v sedmi kategoriích - 16 stávajících odrůd a 10 nových. Sortiment nyní zahrnuje sedm černých, čtyři zelené, dva červené čaje Rooibos, pět bylinných čajů, a dvě aryuvédské a tři ovocné kompozice. Zcela nová je kategorie wellness čaje s třemi atraktivními značkami, "Ahoj Morning", "Nice Dreams" a "Hezký den". Dokonale odpovídají aktuálním zdravotním trendům. Většina čajů pochází z ekologického zemědělství, a proto nese název BIO-Siegel.

"Při tvorbě nové řady čajů Dallmayr jsme využili všechny naše zkušenosti a těch nejlepších ingrediencí, aby vznikly jemné směsi, které odrážejí vysoké standardy kvality naší společnosti," vysvětluje Rudolf Krapf, vedoucí oddělení čajů ve firmě Dallmayr.

Nový design

Sjednocením značek Heimbs a Dallmayr se mění i celý vzhled čajové řady. Všechny čaje jsou nyní opatřeny atraktivními obaly a informačním štítkem v němčině a angličtině o daném druhu čaje. Tyto informace jsou doplněny ilustrovanými příběhy a zajímavými tipy na přípravu čaje.

Dallmayr - ochutnávka + krabičky

Nové příslušenství

Ať jde o nálevové články, čajové pyramidky, čajové sáčky z bioplastu Champ nebo sypaný čaj, Dallmayr má pro každý z těchto produktů odpovídající skleněné nebo porcelánové nádobí. Další novinkou je Tea Champ sklenice s dvojitou stěnou o objemu 350 ml a praktické odkládací nádobky na sáčky ve tvaru čajového lístku. Nabídku doplňují atraktivní stojany a stolní dózy na čajové nálevové sáčky.

Dallmayr je ale především káva

V České republice je však firma Dallmayr vyhlášená především svou kávou. Dospělý Čech vypije v průměru až 400 šálků kávy ročně a dává si čím dál tím víc pozor na to, co vlastně v hrnečku má. Kvalita samozřejmě něco stojí, ale to, zdá se, Češi akceptují. Dokazuje to i případ značky Dallmayr, která dnes těží z toho, že před pár lety Čechy nepodcenila. Ani ty, kteří pijí kávu z jejích automatů v práci či třeba na nádraží.

Když v roce 2001 René Sion, ředitel společnosti Dallmayr ČR, s kávovými automaty firmy v Česku začínal, znalci z oboru mu moc šancí nedávali. Přišel totiž s vyšší cenovou politikou, než se očekávalo. "Skoro nikdo nás neznal a my záměrně nasadili ceny vysoko. Konkurence se nám smála. Prý - jste v Česku, zapomeňte na kvalitu. Ale nám se to vyplatilo. Zákazníci začali přicházet, cítili z nás noblesu a kvalitu," vysvětluje Sion s tím, že ceny od té doby drží na stejné úrovni, přestože celosvětově šla cena kávy nahoru. "Konkurenci jsme nijak nevytlačovali, prostě jsme stáli vedle nich. Kvůli nám pak museli koupit nové stroje a začít používat nové suroviny. Vedle těch našich prostě neobstáli," říká Sion.

Automaty nejen v továrnách, ale i u čerpacích stanic

V Čechách šel Dallmayr původně jen cestou B2B, své automaty, kávovary a kávu nabízel zejména do firem, továren či institucí. "To je pro nás stále to hlavní," zdůrazňuje Sion a dodává: "Postupně se na nás ale kvůli světovému věhlasu značky Dallmayr začali obracet i zkušení zákazníci z oblasti gastronomie. Když Ambiente před 12 lety vyhodnotilo naši kávu pro svoji tehdy novou kavárnu Savoy jako nejvhodnější, řekli jsme si, že odmítnout takového zákazníka by byl hřích a že tedy budeme ,dělat' i gastronomii."

Díky tomuto kroku dnes mezi zákazníky společnosti patří i Pražský hrad, diplomatický sbor, arcibiskupský palác, Karel Gott a mnoho významných osobností české kultury a byznysu. "Patří k bontonu mít naši značku," konstatuje Sion. Svou vlastní kavárnu značka v Čechách nemá, ale její otevření někdy v budoucnu šéf české pobočky nevylučuje.

Dvorní lahůdkářství

Tradice německé firmy sahá až do roku 1700, kdy společnost vznikla v Mnichově jako lahůdkářství, a prvních 200 let se zabývala právě pouze lahůdkářstvím. Jméno Dallmayr společnost získala v 19. století, kdy ji koupil Alois Dallmayr. Společnost se postupně vypracovala až na dvorního dodavatele bavorského královského paláce. K zákazníkům pak patřil i německý císařský dvůr a čtrnáct dalších evropských knížecích a královských dvorů. Obchod s kávou spustil Dallmayr ve 30. letech minulého století. Zásluhu na tom měl Konrad Werner Wille, tehdy teprve 19letý brémský odborník na kávu. Právě on vybudoval ve firmě speciální oddělení pro kávu. Nakupoval surovou kávu, sám ji pražil a organizoval i prodej. A měl úspěch.

Zrodila se značka Dallmayr Kaffee.

Další zlom přišel v 60. letech, kdy mnichovská automobilka BMW požádala Dallmayr, jestli by zajistil k dodávkám kávy také automaty na kávu. Viděli to prý ve výrobních závodech v Americe a chtěli i pro svoje zaměstnance zajistit servis kávy a teplých nápojů. Od té doby se stal Dallmayr předním dodavatelem kávy do automatů po celém Německu. A nejen tam. Ve čtrnácti zemích Evropy a Blízkého východu v současné době slouží více než 100 tisíc automatů značky Dallmayr.

Automatické občerstvení

Automaty Dallmayr najdeme samozřejmě u mnoha čerpacích stanic v Německu i v České republice, kde se tato firma etablovala jako jeden z lídrů trhu. Automaty a profesionální kávovary společně s vybraným druhem kávy používají například velké řetězce čerpacích stanic EuroOil nebo RoBin OIL a najdete je i na mnoha nezávislých pumpách. České zastoupení Dallmayr Vending & Office přitom zajišťuje bezpečné zásobování a servis automatů v kteroukoliv denní i noční dobu. A co je důležité, garantuje i neměnnou kvalitu nápojů. Kromě kávy je navíc v automatech k dispozici i čaj nebo studené nápoje. Kávy a čaje Dallmayr najdete samozřejmě i v restauracích a bufetech, které jsou velmi často součástí čerpacích stanic.

Autor: Alena Adámková, Zdroj: Dallmayr

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek