19. 3. 2020
Skupina Shell velmi pečlivě sleduje vývoj pandemie
COVID-19 po celém světě a přijímá veškerá odpovídající opatření,
která mají za cíl minimalizovat dopad koronaviru na zaměstnance,
zákazníky i obchodní partnery. Společnost Shell Czech Republic a.s.
monitoruje a respektuje veškerá vládní opatření a nařízení, která
mají vést k co nejrychlejšímu zastavení šíření
pandemie.
V souvislosti s provozem čerpacích stanic v České
republice jsme přijali dodatečná hygienická opatření a zvýšili
frekvenci úklidu. Identifikovali jsme místa na nádvoří a
v obchodě na čerpací stanici, kde vzhledem k pohybu
zákazníků vznikají vyšší zdravotní rizika. Personál čerpací stanice
se věnuje přednostně úklidu a sanitaci těchto míst, a to
s vyšší frekvencí a intenzitou. Jde například o tankovací
pistole, pokladní zónu, prodejní pulty rychlého občerstvení,
samoobslužný prodej kávy nebo dveře a kliky. V nejrizikovějších
místech jako jsou pokladní zóna nebo platební terminály se
provádí sanitace každých 15 minut. Na dálničních čerpacích
stanicích jsme do odvolání zpřístupnili naše prémiové toalety
2theloo bez poplatku.
Nádvorní obsluha nebude dočasně zákazníkům poskytovat služby při
tankování. Podle aktuální situace na stanici se zaměří na
zvýšenou frekvenci čištění uvnitř stanice a na nádvoří,
případně bude na nezbytně dlouhou dobu odeslána domů, pokud to
situace na čerpací stanici dovolí.
Přijali jsme dodatečná opatření pro prodej rychlého občerstvení
a kávy. Z důvodu shlukování většího množství zákazníků jsme se
rozhodli dočasně uzavřít venkovní i vnitřní posezení včetně
odstranění bistro stolků na všech stanicích. Z důvodu prevence
šíření koronaviru jsou kelímky, míchátka a cukr pro teplé nápoje
z kávových automatů dostupné na vyžádání u obsluhy a čerstvé
pečivo je prodáváno pouze balené. Prodej rychlého občerstvení a
kávy určených ke konzumaci s sebou zůstává v provozu,
přičemž se snažíme vyjasnit si rozdílná stanoviska úřadů pro tuto
formu prodeje na čerpacích stanicích.
Vedoucí čerpacích stanic zároveň věnují zvýšenou pozornost
zdravotnímu stavu personálu. Intenzivně pracujeme na tom, abychom
zaměstancům stanic co nejdříve zajistili potřebné ochranné pomůcky,
což je ovšem vzhledem k jejich aktuálním nedostatku velmi
obtížné. Hledáme proto další alternativní řešení, abychom zajistili
větší bezpečnost obsluhy čerpacích stanic i zákazníků.
Naše zákazníky bychom tímto rádi požádali, aby při návštěvě
čerpací stanice věnovali vyšší ohleduplnost směrem k obsluze i
k ostatním zákazníkům, především pak:
- udržovali u pokladen bezpečný rozestup min 2 metrů,
- při platbě za palivo a další zboží preferovali platební
karty a bezkontaktní platby (včetně použití digitální věrnostní
karty Shell ClubSmart),
- zvážili možnost při tankování využití digitální peněženky
Mastercard by Mastercard v mobilu nebo tabletu, díky které
nemusí vstupovat do obchodu a za palivo mohou zaplatit přímo
u stojanu,
- používat při tankování rukavice dostupné u výdejních
stojanů,
- při manipulaci s pečivem v prodejně používali
ochranné rukavice,
- po zaplacení u pokladny se zbytečně nezdržovali v prostorách
stanice.
Vývoj aktuální situace monitorujeme na denní bázi, sbíráme
zkušenosti z provozu našich čerpacích stanic po celé Evropě, a
pokud to bude v zájmu zastavení dalšího šíření koronaviru,
jsme připraveni přijmout další opatření v zájmu ochrany
veřejného zdraví.
Obsluha na čerpacích stanicích Shell dělá maximum pro to,
abychom zajistili v této nelehké době prodej pohonných hmot
i dalšího zboží a zároveň se zákazníci cítíli na našich
čerpacích stanicích bezpečně. Velmi si toho vážíme a velmi jim
tímto za veškeré úsilí děkujeme.
Autor: SHELL CZECH REPUBLIC a.s., Zdroj: SHELL CZECH REPUBLIC a.s.