MOL Česká republika se zapojuje do kampaně BESIP

Zpomal

Společnost MOL Česká republika, provozovatel sítě čerpacích stanic MOL, se zapojila do osvětové kampaně "Zpomal, dokud není skutečně pozdě". Kampaň, která vznikla spoluprací České asociace pojišťoven a BESIP, netradičním způsobem upozorňuje na problém nepřiměřené rychlosti na českých silnicích. Nepřiměřeně rychlé jízdy se dopouští alarmujících 86 % českých řidičů. 

Osvětová aktivita, na níž se kromě České asociace pojišťoven a BESIP podílí také Policie České republiky a Česká kancelář pojistitelů, spojuje fenomén času a nepřiměřené rychlosti do jednoho tématu s cílem vyvolat o něm celospolečenskou diskusi. A proč se webová stránka kampaně nazývá www.13minut.cz? Tolik času totiž řidiči ušetří na trase z Prahy do Brna, když jedou v průměru o 20 km/h nad zákonným limitem. Tato úspora přitom činí necelých 9 % celkového času cesty. Kampaň proto upozorňuje, že tu nejde o čas, ale o životy.

Do projektu se zapojila i společnost MOL Česká republika. Na vybraných čerpacích stanicích značky MOL se budou v rámci pětiměsíční roadshow řidiči setkat s dopravními experty, dozvědět se něco nového o nebezpečích nepřiměřené rychlosti a seznámit se s příběhy lidí, kteří za volantem spěchali. Edukativní aktivity na stanicích MOL probíhají od června do října 2021. Ve čtvrtek 24. června bezpečnostní kampaň osobně podpořil ministr dopravy Karel Havlíček, který v rámci svého programu navštívil čerpací stanici MOL v Bříství. U informačního stánku BESIP se ministr Havlíček setkal se specialisty, kteří v rámci kampaně vzdělávají řidiče, a ocenil možnost využití frekventovaných stanic MOL pro předávání  těchto důležitých informací. Během roadshow si řidiči mohou vyzkoušet i vědomostní kvíz a hrát o ceny, které souvisí s dopravní bezpečností.

"Dlouhodobě se věnujeme osvětě v rámci bezpečnosti silničního provozu a jsme velice potěšeni, že se můžeme zapojit do kampaně 'Zpomal, dokud skutečně není pozdě'. Na našich vybraných čerpacích stanicích tak můžeme řidičům nabídnout nejen paliva a občerstvení na cestu, ale třeba i nové zkušenosti, které jednou mohou zabránit zbytečné pokutě nebo i dopravní nehodě," říká Richard Austen, generální ředitel společnosti MOL Česká republika.

Součástí projektu je mimo jiné i rozsáhlá televizní kampaň (na spot se můžete podívat ZDE) a celovečerní dokument Víta Klusáka o vinících vážných dopravních nehod (Trailer, Dokument). Více informací o kampani naleznete na www.13minut.cz.

Autor: ., Zdroj: TZ MOL

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/2 Téma číslaKaminová doprava
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek