1. 6. 2020
Kofola ČeskoSlovensko se 15. dubna 2020 stává majitelem
100 % podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka
poté, co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a
byly splněny všechny podmínky pro převzetí.Kofola ČeskoSlovensko
koupí Korunní a Ondrášovky rozšiřuje své portfolio o české tradiční
značky minerálních vod a zásadně posiluje svou pozici
v kategorii balených vod na českém trhu.Touto akvizicí Kofola
přebírá distribuční síť, závazky a pohledávky i všechny
zaměstnance. Obě strany již dříve uvedly, že cenu transakce nebudou
zveřejňovat.
Obě nové značky v portfoliu Kofoly mají bohatou historii a
vhodně doplňují stávající portfolio postavené hlavně na tradičních
značkách. Obohacením portfolia Kofoly je navíc Šaratica, výtěžek
z přírodního léčivého zdroje. Skupina Kofola poskytne svým
novým značkám zázemí silné nápojářské skupiny, organizovanou
distribuci a marketingové know-how.
"Kofola se soustředí na posílení své pozice na domácím trhu
nealkoholických nápojů. Akvizice Korunní a Ondrášovky logicky byla
dlouhodobě hlavním cílem," říká k motivaci pro tuto akvizici Daniel
Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko, a pokračuje: "Tato
akvizice zásadně pomůže v tom, abychom byli na trhu nadále
konkurenceschopní. Pro lepší představu nám například toto doplnění
portfolia pomůže v našem dalším růstu v segmentu HoReCa,
ale značka Šaratica nám otevírá cesty i do lékáren."
Pro Korunní i Ondrášovku je to nejlepší scénář, jaký jsme si
mohli přát," komentuje transakci za prodávající skupinu Ondrášovka
Holding člen představenstva Pavol Krúpa a vysvětluje proč: "Korunní
i Ondrášovka jsou tradiční české značky a nedokážu si pro zajištění
dlouhodobého a zdravého růstu obou firem představit vhodnějšího
kupujícího, než je Kofola."
V návaznosti na akvizice této velikosti v kombinaci
s aktuální situací na trhu provedla Skupina Kofola významnou
vnitřní reorganizaci. "Vytvořili jsme speciální integrační interní
tým pod zkušeným vedením Jiřího Vlasáka, ředitele pro strategii
Skupiny Kofola. Také jsme posílili skupinové vedení financí, kdy do
jejich čela nastoupil Martin Pisklák, který má za sebou úspěšnou
integraci společností Radenska a Studenac do struktur Skupiny a
zároveň má velké zkušenosti z provozu a operativního řízení
firmy," říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola a
dodává: "Daniel Buryš jako generální ředitel Kofoly pro
ČeskoSlovensko se v nejbližších měsících bude plně soustředit
na stabilizaci a následný rozvoj businessu v ČeskoSlovensku
v době koronavirové pandemie. Jsem plně přesvědčen, že Skupina
Kofola je na tuto velkou akvizici i na důsledky preventivních
opatření boje proti epidemii COVID-19 dobře připravena."
Nejbližším cílem integrace je začlenění nových značek do
portfolia a struktur československého byznysu a odpovídající úprava
strategie pro působení v segmentu přírodních pramenitých a
minerálních balených vod. Z dlouhodobého pohledu půjde
především o udržení a rozvoj podílu Korunní a Ondrášovky
v retailu a dobudování kanálů gastronomie a impulsu pro obě
tyto značky. V případě Šaratice pak Kofole ČeskoSlovensko
půjde především o rozvinutí distribuční cesty směrem
k lékárnám.
Společnosti Karlovarská Korunní a Ondrášovka vygenerovaly
v roce 2019 roční tržby ve výši 850 mil Kč. Hlavní výrobu mají
soustředěnou do Stráže nad Ohří a Moravského Berouna a zaměstnávají
napříč Českou republikou zhruba 210 zaměstnanců.
Strategické transakční poradenství v souvislosti
s transakcí poskytl Tomáš Vejvoda ze společnosti Genesia
Partners, s.r.o., právní poradenství zajistili Jakub Onisko
z právní kanceláře Onisko & Partners s.r.o. a tým
advokátní kanceláře Baker & McKenzie vedený Liborem
Baslem.
Autor: TZ Kofola, Zdroj: TZ Kofola