DHL používá kamiony na stlačený zemní plyn

Společnost DHL Supply Chain zařadila do svého vozového parku dva nové tahače Scania 410 CNG s pohonem na stlačený zemní plyn. Ekologické soupravy najezdí 10 tisíc kilometrů měsíčně a oproti konvenčním nákladním vozidlům EURO 6 vypustí do ovzduší o 15 procent méně emisí z výfukových plynů.

Tahače Scania 410 CNG jsou vybaveny třináctilitrovým šestiválcem na stlačený zemní plyn a doplněny standardními chladírenskými návěsy pro přepravu zboží v prostředí s regulovanou teplotou. "DHL Supply Chain využije soupravy pro společnost Henkel, jejímž cílem je též ochrana životního prostředí a která snížení emisí oproti konvenčním nákladním vozidlům s pohonem na naftu vítá," říká Peter Badáň, ředitel transportu DHL Supply Chain v ČR. Nové ekologické soupravy budou jezdit v téměř nepřetržitém provozu především na trasách mezi Vídní, Pohořelicemi a Prahou, ale také na Slovensko (Senec). Při každé jízdě přepraví až 22 tun nákladu na 33 europaletách.

Nasazení tahačů s ekologickým pohonem je pro DHL Supply Chain jedním z kroků k dosažení ambiciózního cíle společnosti v podobě nulových emisí CO2 do roku 2050. DHL Supply Chain průběžně vyhodnocuje další technické inovace a nové trendy v oblasti ekologické dopravy. "V příštím roce plánujeme vybavit vozidla pro rozvážkovou dopravu solárními panely pro napájení hydraulických čel a spuštění zkušebního provozu tzv. gigalinerů na trase mezi Pohořelicemi a Jažlovicemi. Do budoucna počítáme například i s využíváním vozidel na LNG neboli zkapalněný zemní plyn, ale také elektromobilů, a to zejména v rozvážkové dopravě na posledním úseku logistického řetězce," dodává Peter Badáň.

Autor: TZ DHL, Zdroj: TZ DHL

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek