Nová řada E-Line s multifunkčním displejem

Projekt roku, Adast Engineering, s.r.o.

Tradičním účastníkem stuttgartského UNITI je také společnost Adast z Adamova. Pro českého výrobce výdejních stojanů představuje stuttgartský veletrh nejen obchodní příležitosti, ale zároveň je i zdrojem inspirace, protože zde na jednom místě najdete většinu předních světových firem, které se na trhu s výdejními stojany úspěšně prezentují. O expozici Adastu jsme si povídali s jejím ředitelem Vladimírem Ellnerem.

Zatímco na podzim v Brně Adast prosazoval hlavně dostupný nabíjecí stojan pro elektromobily, ve Stuttgartu se představila nová generace výdejních stojanů na plynná i kapalná paliva s názvem E-Line. "Má i nový design, ale podstatnější je technologická změna," říká Vladimír Ellner a dodává: "Stojan má nové počitadlo, předělanou hydrauliku a vlastně celé vnitřní uspořádání."

Především velkoplošný LCD displej představuje největší posun. Displej reaguje na dotek nebo zvednutí pistole                      a nabídne různé zákaznické funkce (nejrůznější předvolby, platební metody, spojení s platebními terminály nebo čtečkami karet). "U našich současných stojanů jsme vždy museli přidávat nějaký platební prostředek. E-Line [XX1] nám dává možnost mnohem lépe reagovat na zákaznické požadavky. Můžeme na něm doprogramovat cokoli. Zákazník si například během tankování bude moci objednat občerstvení v kiosku, které pro něj bude po příchodu ke kase nachystané," vysvětluje Vladimír Ellner a dodává: "Díky tomu má provozovatel možnost, aby svým zákazníkům představil všechny služby čerpací stanice, sám pak dostane z hlediska servisu a údržby důležitá statistická data, která si současně může zjistit i servisní organizace. Ta pak může výsledky vyhodnocovat na dálku a na čerpací stanici vyrazit už s potřebným vybavením."

Dále zde Adast vystavoval i stávající stojany na LPG, CNG nebo AdBlue, které jsou dlouhodobě z  produkce firmy nejvíce žádané. "Prezentace na  UNITI pro nás znamená propagaci na evropském veletrhu i konfrontaci s největší konkurencí. Je to ucelený pohled nabídky tohoto segmentu trhu na jednom místě. Spousta výrobců představuje zajímavé novinky, což jsou dnes hlavně vylepšená uživatelská rozhraní. Hodně je vidět, jak jsou jednotlivé národní trhy rozdílné a že mají své zvyklosti. Lze tu například vidět, že se nic nedá udělat univerzálně a jeden výrobek ve stejné specifikaci prodávat všude. Zvláště u technologií je velmi důležitá přizpůsobivost z hlediska norem, zákonů či požadavků zákazníků. Proto si z tohoto veletrhu přivážíme i řadu inspirací pro naši další práci," říká Vladimír Ellner a dodává: "Ve srovnání s automobilkami, kde je cena konkrétních modelů většinou daná, se stojany prodávají na jednotlivých trzích za odlišné ceny. Naše výrobky jsou určitě konkurenceschopné, o to se nebojím, technicky, kvalitativně i cenově se umíme prosadit nejen na evropských trzích. I když je dnes konkurence obrovská, naše výrobky nabízí provozovatelům čerpacích stanic přidanou hodnotu, která jim přiláká další zákazníky."


Adast 

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek