Čerpací stanice MOL - Praha-Vršovice

Čerpací stanice roku, MOL Česká republika s.r.o.

Já na bráchu…

PEREX: Na Vršovické ulici vedle supermarketu Lidl stojí čerpací stanice MOL. Její zelená atika, totem i stojany krásně zapadají do záplavy stromů, keřů a travnatých ploch, ale místní obyvatelé o pumpě moc dobře vědí a její služby stále více využívají.              A provozovatelé se jim snaží vycházet vstříc.

MOL1

Třetí majitel, jediný nájemce

Historie této čerpací stanice není dlouhá. V roce 2007 si vedle architektonicky zajímavého bytového domu, v jehož přízemí je supermarket, postavila zbrusu novou pumpu česká pobočka koncernu ExxonMobile. Ta však krátce na to své účinkování v retailu pohonných hmot v Česku ukončila, a tak se pumpa na několik let zabalila do žlutých barev italského Agipu, který síť čerpaček Esso koupil. I Italové však v roce 2016 řekl Česku "addio" a celý svůj řetězec prodali maďarské skupině MOL. Součástí nabízeného balíku aktivit a nemovitostí byla pochopitelně také čerpačka na Vršovické kousek od náměstí bratří Synků. Určitě stojí za zmínku, že změny majitelů vždy ustáli provozovatelé této čerpací stanice a několika výběrovými řízeními se propracovali až k tomu, že na pumpě loni oslavili desáté výročí. Bratři Rezkové k němu od MOLu tak trochu symbolicky dostali novou mycí linku a letos ještě dodatečně kompletní rekonstrukci shopu. I proto jsme se tam zajeli podívat.

Bratrská spolupráce v tomto případě funguje na výbornou. Jak nám prozradil Pavel Rezek, kdyby jim v tom nebránilo společné podnikání, klidně by spolu jezdili i na dovolenou. Dohromady navíc podnikali ještě předtím, než se stali provozovateli čerpačky - měli ve společném nájmu restauraci. V petrolejářském businessu se však adaptovali velmi dobře. Dokonce až tak dobře, že dnes provozují ještě další dvě čerpací stanice MOL. Všechny stojí v našem hlavním městě. Ta menší se dvěma stojany a malým shopem stojí pár metrů odtud na Bělehradské ulici směrem do centra a druhá v Záběhlicích na Švehlově ulici pod lanovým mostem. I proto je velmi důležitá dobrá komunikace mezi oběma bratry, kteří si povinnosti dělí rovným dílem. "Většinou máme tady ráno sraz a dohodneme, co je potřeba udělat. Směny hlídá bratr, já mám na starosti zboží a ekonomiku," vysvětluje Pavel Rezek.

MOL3

MOL7

Městská oáza nejen pro motoristy

MOL na Vršovické ulici představuje typickou městskou čerpací stanici, která má již parametry stanice servisní. Můžete si zde samozřejmě doplnit palivo, ale je to zároveň také gastro koutek, kavárna a mycí centrum. Nutno dodat, že okolní obyvatelstvo si na přítomnost pumpy v městské zástavbě zvyklo a naučilo se ji využívat. "Někteří zákazníci k nám ani nezajíždějí autem, ale chodí pěšky," říká Pavel Rezek. Zbrusu nový interiér shopu této čerpací stanici vtiskl nový charakter. Vydařená kombinace tmavě hnědých odstínů  a vanilky vytváří útulný a zároveň vzdušný vnitřní prostor, který láká nejen na kvalitní kávu. Zákazníci se stanici naučili využívat jako příjemné místo pro schůzky nebo jednání. K dispozici zde totiž mají příjemné posezení jak uvnitř shopu, tak na zahrádce kousek od parku Grébovka, který od čerpací stanice dělí potok Botič.

Velmi efektně působí zejména prosklená čelní část shopu, až nám přijde škoda, že je zvenku zčásti zahrazena regály se sezónním zbožím. Ihned po vstupu do shopu narazíte na samoobslužný kávový koutek, kde si můžete k lahodnému teplému moku vybrat něco sladkého z nabídky rozpékaného pečiva. Kdo nestojí o kávu do kelímku, může si na baru objednat i kávu do porcelánového šálku, kterou mu vyrobí školená obsluha bistra v klasickém pákovém automatu. Zatímco kelímek pořídíte od 35 do 39 korun, baristická káva začíná právě na 39 korunách a končí 54 korunami za vanilkové Latté s hustou smetanovou pěnou.

Nabídka občerstvení na této stanici vychází z městského konceptu Fresh Corner. Základem je určitě káva, dále takéhotdog, který si může zákazník sestavit podle své chuti hned z několika druhů párků (např. sýrový, chilli nebo kabanos) a omáček. K dispozici jsou navíc i klasický světlý nebo grahamový rohlík. Pokud nechcete párek v rohlíku, můžete si dát sendvič (například s kachním masem), panini nebo plněný toust, který vám obsluha připraví na kontaktním grilu. Polévky nebo hotová jídla vršovická "molka" nenabízí,protože hotová jídla a polévky jsou součástí konceptu Fresh Corner mimo město spíše na tranzitních stanicích.

I když Pavel Rezek vystudoval hotelovou školu a začínal jako restauratér, nijak ho nemrzí, že zde nedokáže realizovat nabyté zkušenosti. "Na vaření teplých jídel zde není prostor a v okolí je navíc obrovská konkurence. Zřejmě by to asi moc nefungovalo."

Výraznou redukcí prošlo i ostatní zboží prodávané na shopu. Jeho nabídka vykrystalizovala na základě poptávky během dlouhých let, kdy bratři Rezkové tuto čerpací stanici provozují. "Již například vůbec neprodáváme hračky a zmenšila se                       i drogerie. Naproti tomu dobře funguje třeba víno, nově jsme začali prodávat vybraný sortiment léků a zájem je také                         o sportku," říká Pavel Rezek. Počet prodávaných položek na této čerpačce částečně zredukovala i přítomnost nedalekého supermarketu. "Dříve jsme tady i pekli vlastní pečivo, to však po otevření Lidlu přestali lidé kupovat," vysvětluje Pavel Rezek.

MOL5

 Klasické pohonné hmoty a nová myčka

Čerpací stanice má otevřeno od pondělí do neděle 24 hodin, o provoz a údržbu se zde stará celkem deset zaměstnanců, kteří pracují klasicky v dvousměnném provozu. Dvě třetiny zaměstnanců bratří Rezkových tvoří ženy, zbytek je opačného pohlaví. Placař podle zvyklostí sítě MOL na pumpě není, o výdejní plochu a mycí linku se tak většinou starají muži, ženy mají naopak v popisu práce starost o bistro a sociální zařízení. To se při rekonstrukci přestěhovalo dovnitř, k dispozici je však pouze jediná toaleta pro pány, dámy i invalidy, a občas si tak musíte chvilku počkat. Ale místnost i její zařízení byly v době naší návštěvy čisté a voňavé.

Udržet městskou čerpačku čistou není jednoduché. Všudypřítomný prach navíc v létě doplňují pavučiny. "Nad Botičem se vznáší hodně mušek a pavouci tady mají doslova žně. Denně se tady objevuje několik nových pavučin," dodává Pavel Rezek.

Na výdejní ploše mají zákazníci k dispozici celkem osm tankovacích míst se čtyřmi oboustrannými multiproduktovými stojany Tokheim. I když na sobě mají zelené překryty MOL, na některých místech prosvítá jejich původní červená barva, která prozrazuje, že jsou jedním z dědictví původního Essa. "Rekonstrukce výdejní plochy je plánována až na příští rok. Ale původní stojany byly kvalitní a stále dobře slouží, takže zatím nebyl důvod k jejich výměně," vysvětluje Pavel Rezek.

Najdete zde všechny druhy pohonných hmot, které MOL v Česku nabízí počínaje základními aditivovanými palivy EVO 95 a EVO diesel a konče prémiovými EVO 100 a EVO Diesel Plus. Ceny patří mezi pražský průměr, ale na to už si zákazníci sítě MOL dávno zvykli. Za kvalitu se prostě platí všude. Kdo má málo času nebo nechce chodit na pokladnu, může využít Fuelomat, který zde vybudovali za Agipu. Alternativní pohonné hmoty (plyn, biopaliva) tu k dispozici nejsou stejně jako nabíjecí stojan pro elektromobily. V plánu je však vybudování stojanu na LPG. Pumpa neprodává ani láhve s propan-butanem, pro ty si zákazníci mohou zajet na Bělehradskou.

Jak jsem zmínil výše, kromě shopu byla loni přestavěna také portálová mycí linka, kterou sem na základě výběrového řízení dodala firma Washservice, která na českém trhu nabízí produkty španělské značky Istobal. Na dobře umytý automobil zde byli zvyklí zákazníci ještě za dob Essa, přesto je kvalitativní posun nového portálu zřetelný. "Zájem o novou myčku je značný, často se tady dělají i fronty. Lidem nevadí, že si musejí chvíli počkat, a tak tu někdy stojí i pět aut," pochvaluje si Pavel Rezek. Zákazníci ostatně mohou využívat věrnostní program sítě MOL, ve kterém jsou odměny za natankované palivo, ale i za ostatní nákupy a také zajímavé slevy na mycí linku.

MOL4

Ještě není hotovo

Práce na této čerpací stanicí však přestavbou shopu rozhodně neskončily. "Máme tady k dispozici rovných 2200 čtverečních metrů a bylo by škoda je nevyužít. V plánu je proto výstavba dvou mycích boxů, o které je zájem mezi soukromými majiteli automobilů, které v okolí nemají moc možností, jak si sami automobil umýt, a jak už bylo řečeno výše, uvažuje se také  o stojanu na LPG.

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek