Události

Shop a gastronomie / 30. června 2017 / Zdroj: PETROLmagazín č. 2/2017 / Autor: Mikuláš Buleca

Pumpy provoněné (nejen) jarem

Byla to prý nejtvrdší a nejdelší zima za posledních sedmdesát let! To se samozřejmě výrazně projevilo v prodejích zimního zboží automotive a dalo za pravdu všem, kdo jeho objednávky a nákupy na ČS nepodcenili. Znovu se tak potvrdilo, že omezování či rušení regálů s autopotřebami není správnou cestou. Ostatně, kulminující expedice jarních a letních položek k údržbě a provozu aut včetně řady novinek je toho důkazem.

panáčci - úzké

Na návštěvě vzorkovny Filson

Provozním a nákupčím autopotřeb a všeho, co má na regálech každé lepší pumpy své místo, doporučujeme návštěvu vzorkovny české společnosti Filson s.r.o. v Praze 10 Uhříněvsi. "Živý" vzorek má přece jenom jiný dopad na naše vnímání než sebelepší virtuální obrázek - i když se mezi nimi po chvíli zcela ztratíte! Obrovský sortiment prémiových autodoplňků je opatřen vlastním prodejním obalem s atraktivním designem obsahujícím kompletní informace o výrobku i návodem k použití, což velkou měrou přispívá k vysoké prodejnosti a snadnější orientaci v sortimentu. České provozní kapaliny a oleje pod značkou "Carlson" mají velmi dobrou úroveň a jsou mezi motoristy oblíbené - ať už s jedná o provozní kapaliny, letní a zimní směsi do ostřikovačů, brzdové kapaliny, nemrznoucí směsi do chladicích systémů, či motorové a převodové oleje nejvyšší kvality. Řada autodoplňků je označena značkou "Friendly Quality" a zákazníky oslovuje zajímavou cenou a podobně je tomu u autokosmetiky zn. "Rox". Mimochodem, v každé produktové řadě, ve stovkách položek určitě i letos nechybějí inovace či úplné novinky.

Novinky má i Sheron 

Inovace řady Sheron Cockpit sprejů je nově rozšířena o 600 ml balení a o dvě nové vůně: parfémovanou vůni Denim a ovocnou Malinu. "V 400ml balení jsme pro zákazníky nachystali novinky v podobě parfémovaného New Caru a ovocných lesních plodů," říká Ing. Vít Erben, ředitel obchodu a marketingu ze společnosti DF Partner z Neubuzi u Zlína. "V oblasti čisticích pomůcek jsme uvedli velice kvalitní pravou jelenici. Na trhu je často k vidění pod označením "pravá jelenice" produkt, který je vyroben z ovčí kůže. Ta se často drolí a zanechává na skle žmolky. Je také méně pórovitá a hůře saje. Jelenice Sheron však pochází z opravdové zvěřiny, jejíž kůže má vynikající vlastnosti a tyto problémy s ní odpadají. Stále budou velice dobře prodejné jednorázové vlhčené ubrousky, které neztrácejí drive z posledních 3 let. Spotřebitel vítá možnost rychlé údržby palubní desky či okna bez použití speciálních produktů (typicky objemy 400-500 ml), které nejenže nespotřebuje jednorázově a musí je složitě skladovat, ale navíc k jejich aplikaci potřebuje ještě další utěrky nebo hadříky. Trendům a požadavkům souvisejícím s mobilním telefonováním a používáním elektroniky v automobilu přizpůsobujeme nabídku autodoplňků zejména ve značce All Ride. Jedná se o různé typy držáků telefonů či tabletů, nabíječek, propojovacích kabelů apod. Doplňky z oblasti "telefonie" získávají na čerpacích stanicích stále více prostoru - vše je dáno jejich dobrou prodejností.

Pokud si řidiči chtějí přenést svěžest jara do interiéru automobilu, je nutné zakoupit osvěžovače vzduchu. Novinkou pro jarní sezónu jsou v naší nabídce "voňaví panáčci" Cesare. Jedná se o prémiové osvěžovače vzduchu designované jako interiérový doplněk, a to v šesti různých barvách a vůních. První zkušenosti s umisťováním Cesare na čerpací stanice hovoří o tom, že trend spotřebitelského zájmu z parfumerií ze závěru loňského roku se plně přenesl do segmentu čerpací stanic", uzavírá Ing. Erben.

Produktová manažerka DF Partner Soňa Patáková nám pak předvedla několik "vychytávek", jak vyčistit auto po zimním provozu. Vše začalo ručním mytím vnější karoserie. "V případě mušek nalepených na karoserii můžeme použít Sheron Odstraňovač hmyzu, jehož účinnost spočívá v narušení těl nežádoucího hmyzu a jejich následném snadném odstranění buďto za pomoci Sheron Houby na odstranění hmyzu, nebo Sheron Ubrousků na odstranění hmyzu. Pozor ale na to, aby přípravek nezaschnul, hůře se pak dostává dolů. Proto naše doporučení zní - nastříkat na požadovaná místa, pomoci si houbičkou a ihned spláchnout čistou vodou. Poté následuje ošetření kvalitním autošamponem. Volila bych Sheron Autošampon s voskem v balení 500 ml s odměrkou integrovanou ve víčku. Díky přidanému vosku lak na autě nejen umyje, ale pomůže i zakonzervovat. Pro náročnější spotřebitele je zde pak řada SONAX, konkrétně Sonax XTR Aktivní autošampon "2 v 1" s NanoPro technologií. Nanočástice se dostanou do hlubších struktur laku, vyčistí i obtížně odstranitelné nečistoty a konzervační účinek má delší životnost. Fajnšmekři jistě pak ocení barevné leštěnky jako doplněk po mokrém mytí.

Ve značce Sheron je k dispozici 5 odstínů, které naleští i metalické laky. Barevné pigmenty překryjí drobné škrábance v laku i malé vrypy od kamínků. Nejlépe se nanášejí krouživými pohyby za pomocí speciální Sheron Aplikační houbičky - žlutá strana slouží pro jemné mytí, bílá strana pro nanášení vosků a leštidel. Pro získání glancu zářivého vozidla použijeme Sheron Oživovač pneu ve spreji, který regeneruje černou barvu a dodá pneumatice správný vlhký vzhled. Sheron Černidlo na plasty a pneu v podobě černého konzervačního krému, jenž navrací původní černou barvu a poskytuje ochranu před UV zářením, už jen doladí konečný vzhled.

Haló efekt už máme vyladěn do detailu použitím Tekutých stěračů, ale neměli bychom zapomínat i na druhý dojem, což je pohled dovnitř vozu. Mohli bychom nechat vše profíkům a zaplatit za řádné vyčištění, ale my raději vezmeme vše do svých rukou a také interiér si vyčistíme sami s jistotou, že jsme na nic nezapomněli a vše dotáhli k dokonalosti. Pomocníky pro interiér vozů najdeme v Sheron Utěrce z mikrovlákna, Ubrouscích na palubní desku či Cockpit sprejích, ale také v Čističi čalounění a Čističi skel", ukončila praktickou ukázku Soňa Patáková. Ve výsledku sice bolely ruce, ale naše starší služební auto bylo v takovém stavu, že jsme se zdráhali odjet do ulic plných kaluží.

AutoMax Group razí i jinou cestu

"V dnešní době si většina řidičů neumývá auta na zahrádkách, ale pravidelně zajíždí do myček", tvrdí celkem oprávněně marketingová manažerka Kateřina Poběžalová ze společnosti AutoMax Group s.r.o. "Naše firma je na požadavky motoristů-zákazníků připravená škálou standardních výrobků, ale také řadou novinek.

Proto jsou myčky a mycí centra stále vyhledávanějšími místy k umytí jak exteriéru, tak interiéru automobilu. V mnoha z nich se pracuje s profesionální řadou italské autokosmetiky Ma-fra®. Dodáváme ji do celé sítě myček Benzina, podstatné části myček MOL, na stanice Shell a mnoha dalších mycích center. Stále oblíbenější je řada UNIKA, která mimo prvotřídního mytí a leštění karoserie krásně provoní celou myčku.

Trendem poslední doby je opatřovat karoserii aut keramickými, sklo-keramickými a dalšími ochrannými vrstvami. Při použití chemie UNIKA nedochází v žádné fázi mytí k narušení takto ošetřené karoserie.

Nicméně s jarem se zvedá poptávka po hobby řadách kosmetiky určených pro příznivce tradičních postupů. Na prodejních místech se můžete setkat s prémiovými značkami Turtle Wax®, Armor All® nebo mainstreamovými, jako je například Coyote.

Auto je čisté vně i uvnitř a přichází na řadu vylepšování. Naše firma je výhradním distributorem vůní značky Wunder-Baum. Každý rok do svého portfolia zařazujeme nové a zajímavé produkty, a to nejen vůní, ale i designem. Loňský rok přinesl ochutnávku citronády v podobě vůně Fizzy Limonade a krásu rozkvetlých kopretin díky stromečku Daisy Chain. V letošním roce jsme představili zákazníkům novinku Tree House - domeček pro stromeček. Je to silikonový držák ve tvaru stromečku Wunder-Baum, do kterého se voňavý stromeček vloží a může se elegantně přichytit kdekoli v autě. Zcela určitě to není poslední novinka této známé značky pro letošní rok a na další se můžete těšit již během jara.

Prodeje autodoplňků na čerpacích stanicích se stále zvyšují. Nejprogresivněji se prodává veškeré příslušenství na mobilní telefony, tablety, notebooky. Nabízíme novou řadu těchto autodoplňků značky Swissten, kterou stále rozšiřujeme. Každý z nás zná situaci, kdy půl hodiny po začátku jízdy zjistí, že si zapomněl doma nabíječku. V tu chvíli nehledá nejbližší hypermarket, ale nejbližší čerpací stanici. Stejná situace je, pokud vyrazíte například na dovolenou s dětmi a ty zjistí, že zapomněli sluchátka, nebo budete potřebovat rozdvojku či roztrojku, aby všichni spolujezdci mohli napájet svá mobilní zařízení.

Takových příkladů je mnoho. Mohli bychom zdůraznit autožárovky, stěrače, reflexní prvky pro chodce a například již zmiňované vůně do auta. Dle našeho názoru není zcela rozumné, že se zmenšují prodejní plochy na toto zboží. Již z historického hlediska se autodoplňky vždy výraznou měrou prodávaly právě na čerpacích stanicích. Pokud zjistíte na dálnici, že váš stěrač nestírá tak, jak potřebujete, nebo že jste sice doma nezapomněli nabíječku, ale ta vaše neutáhne mobil při spuštěné navigaci, hledáte pomoc na tom nejpřirozenějším místě, a tím je čerpací stanice. Navíc při zastávce na čerpací stanici a popíjení dobré kávy se řidiči rádi podívají na doplňky, které jim mohou zpříjemnit cestování, vylepšit jízdní komfort, provonět interiér a udělat radost jim i spolujezdcům", uzavírá Kateřina Poběžalová ze společnosti AutoMax Group s.r.o.


Jak vůní zvednout tržby

Představte si, že po dlouhé cestě v kolonách plno posádek aut zastaví právě na vaší benzince, kde to zavoní lahodnou vůní čerstvé kávy, která ve spojení s čerstvě upečeným pečivem funguje jako stimul hladu, a hladový člověk nakupuje více než ten nasycený… Ano, opravdu i takto lze přilákat zákazníky…

Vliv vůně má v marketingu a prodeji funkci jakéhosi katalyzátoru. Pokud k ní přičteme ještě příjemný personál a vybavení dané místnosti, koncept příjemného místa je na světě. Tam, kde to voní, je lidem zkrátka dobře.

Vůně je většinou to první, co naše smysly zachytí. Čich primárně a přímo reaguje na limbický systém, místo, kde v mozku vznikají smysly a emoce, které koordinují všechny tělesné funkce. Skutečnost, že vůně vyvolávají podprahové lidské reakce, otevřela dveře světu aroma marketingu.

Obchodníci by proto rozhodně neměli podceňovat sílu a moc čichu. Aroma marketing je zkrátka pojem, který hýbe světem. Značky sázejí na to, že budou-li jejich prostory příjemně vonět, budou se u nich zákazníci cítit ještě lépe. Řada firem si proto nechává vyrábět vlastní vůni na míru, která bude zapamatovatelná, originální, a zákazník ji tak bude mít neodmyslitelně spjatou právě s danou firmou, jejím zbožím, stejně jako třeba s logem.

Pokud se vám myšlenka voňavého prostoru zalíbila, co si takhle provonět i místo, kde trávíte denně tolik času - a sice svého miláčka na čtyřech kolech? Specialista na profesionální provonění prostor, společnost Aria Pura, doporučuje polymerové panáčky CESARE, které můžete zakoupit v několika barvách a vůních od společnosti DF Partner. Vaše cesty Vám tak budou vždy příjemně vonět.

(Aria Pura je předním distributorem aroma produktů, jako jsou bytové a provozní parfémy, vůně do auta, aroma přístroje, pohlcovače pachu, atd. Společnost působí ve střední a východní Evropě a na všech trzích je dominantním hráčem v segmentu aroma marketingu.)

 

Hodnocení článku

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ještě se nehlasovalo.

Odeslat článek


Komentáře k článku

Počet komentářů: 0 Přidat nový komentář Zobrazit komentáře

Aktuální vydání magazínu

Číslo: 2017-05Z rafinerie na čerpací staniceObjednávka přeplatného

Nová soutěž pro obsluhu ČS

PUMPAŘ/KA ROKU

Hlavní partner PETROL.cz

MOL

Reklama

Czech bus 2017


CardManager

Newsletter PETROL

Přihlásit / zrušit zasílání denního přehledu aktualit PETROL na Váš e-mail.

  

Akce Petrol

Partneři PETROL.cz

ColosseumEconomia