Události

Spektrum / 25. července 2017 / Autor: tisková zpráva ze dne 17.7.17

První pražské bezplatné elektrobusy mají najeto 60 tisíc kilometrů

České elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 
a BB2 pokořily hranici 60 tisíc naježděných kilometrů. Spoje na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 tisíc pasažérů.


elektrobus


Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Autobusy dlouhé 9,79 a široké 2,5 metru mají speciální odlehčenou karoserii, dvojici dveří a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 kilometrů.

Každé z vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3 600 osob. Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných. Nadpoloviční většina dotazovaných uvítala zařazení dvojice elektrobusů do pravidelného provozu, oceňuje jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

V praktickém provozu se dokonce ukázalo, že elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí. Při brzdění nebo jízdě z kopce navíc elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie. Dobré jízdní vlastnosti si vozy udržují po celý rok, stabilitě např. v zimním období při sněhu nebo náledí pomáhá zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi.

logo ČEZ, PASSERINVEST, ARIVA

Víte že…

  • akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
  • po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická - BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
  • samozřejmostí v elektrobusech v BB Centru je wifi pokrytí.
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půlvteřinu?

Hodnocení článku

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 / 5

Odeslat článek


Komentáře k článku

Počet komentářů: 0 Přidat nový komentář Zobrazit komentáře

Aktuální vydání magazínu

Číslo: 2017-03Kamiony na čerpací staniciObjednávka přeplatného

Nová soutěž pro obsluhu ČS

PUMPAŘ/KA ROKU

Hlavní partner PETROL.cz

MOL

Reklama

CardManager

Newsletter PETROL

Přihlásit / zrušit zasílání denního přehledu aktualit PETROL na Váš e-mail.

  

Akce Petrol

Partneři PETROL.cz

ColosseumEconomia