Na čerpacích stanicích Benzina již řidiči natankují zimní naftu

Benzina na všech 337 čerpacích stanicích v ČR aktuálně nabízí od 1. prosince řidičům zimní naftu TOP Q s parametrem filtrovatelnosti do -20°C. Zároveň v tomto prvním zimním měsíci společnost začala s postupnou úpravou zimního parametru u prémiové nafty Verva Diesel.

Loula Václav
Ředitel jakosti společnosti Benzina Václav Loula vysvětluje výhody aditivace nafty pro nastávající zimní období

Jedná se o speciální zimní aditivaci na zlepšenou filtrovatelnost do - 26°C. Prémiové palivo Verva Diesel mohou řidiči natankovat na 214 čerpacích stanicích Benzina. "Aby byla účinnost zimní nafty co největší a nafta skutečně odolala hlubokým mrazům, doporučujeme řidičům před natankováním ponechat v nádrži minimum letní nebo přechodové kvality nafty. V opačném případě vznikne v nádrži směs a nelze garantovat spolehlivý provoz," říká Václav Loula, ředitel jakosti společnosti Benzina a dodává: "Komplexní aditivací prémiové nafty Verva Diesel dochází v zimě k vylepšení filtrovatelnosti, ale tato nafta má ještě další řadu vynikajících užitných vlastností, jako je mazivost, ochrana proti korozi a vysoké cetanové číslo, které zlepšuje studené starty v zimním období."
V současnosti používané automobilové benziny fungují zcela standardně i při mrazech do mínus 40 stupňů Celsia, na rozdíl od nich však motorová nafta obsahuje určité skupiny uhlovodíků, které při teplotách nižších než -8°C tuhnou a vytvářejí drobné krystalky, které mohou omezit průchodnost filtrem a v nejhorším případě jej i ucpat. Právě z těchto důvodů dodává v zimním období Benzina na své čerpací stanice nejen aditivovanou motorovou naftu Diesel TOP Q třídy F s parametrem filtrovatelnosti do -20°C, ale také prémiovou naftu Verva Diesel s filtrovatelností do -26°C.
V případě extrémních mrazů je Benzina ve vybraných lokalitách připravena nasadit arktickou naftu třídy 2, která má filtrovatelnost upravenou až na -32°C. Tento typ nafty má Benzina zpravidla v prodeji při velkých mrazech na lokalitách s náročnými terény a v horských oblastech, jedná se o zhruba 50 čerpacích stanic. Termín nasazení a seznam čerpacích stanic by měl být uveden na webových stránkách společnosti Benzina.

Autor: jk, Zdroj: Benzina

Diskuse

  • rfefrefs, 10. 12. 2013 16:05: "Benzina na všech 337 čerpacích stanicích v ČR aktuálně nabízí od 1. prosince řidičům zimní naftu TOP Q s parametrem filtrovatelnosti do -20°C." Zatímco všechny ostatní čerpací stanice prodávají motorovou naftu třídy F (tzv. zimní, která má filtrovatelnost -20°C) již od 16. listopadu.
      Reagovat na komentář
    • Martin, 10. 12. 2013 21:40: Tento článek mohl napsat jenom exot. Kolik za takovou kravinu benzina petrolu zaplatila?? pokud to není blbá reklama, tak pochybuji o soudnosti autora
        Reagovat na komentář
      • T., 10. 12. 2013 23:03: Opravdu? Tak jestli toto delal marketer od Benziny, mel by byt na hodinu propusten. Umistit takovyto PR clanek na (vicemene) odborny portal chce opravdu filipa! :)
          Reagovat na komentář
        • Petr, 11. 12. 2013 09:10: Tohle nechápu, že se k takové "debilní" reklamě propůjčí i pan Loula. Vždyť to je pro všechny samozřejmost - zimní nafta. A oni tu z toho "plátek" opravdu nemá cenu sledovat. Pro peníze tu otisknou opravdu všechno.
            Reagovat na komentář
          • Petr P., 11. 12. 2013 09:58: Konečně ! Opět autor, co se skrývá za zkratkou jk zase zabodoval. Pokud je toto pravda, žádám ČOI , aby zasáhla dala Benzině pokutu , jelikož podle normy musí být nafta do alespoň -20 stupňů k dispozici již od 16.11. a to 28.2. Tak mluví ČSN - EN 590 . Co se týká prémiové nafty, tak ten parametr do -26 stupňů je sice pěkný, ale pokud přidám k běžné zimní naftě ( do -20) Super diesel aditiv, nebo jiný, stejně účinný aditivační prostředek, ve správné dávce, posunu chladový parametr zrovna na 26 pod bodem mrazu. Víc toho udělat nejde, těch 6 stupňů je maximum. Ale zle koupit zimní naftu z třídy ARKTIk a ta má pak filtrovatelnost ( CFPP) do -32 stupňů. Jen je o korunu dražší. Takže autore -jk-, až budete chtt něco napsta, zeptejte se napřed , třeba mne, než napíšete takový blábol. Jo to cetanové číslo neumí ani Benzina ovlivnit, je dané výrobou v rafinerii a norma říká , že musí být 49 a výš. Teorie, že Benzina má jinou naftu , než ostatní je nesmysl, stejně nakupují na terminálech České rafinerské v Kralupech a Litvínově.
            • Petr P., 11. 12. 2013 09:59: Konečně ! Opět autor, co se skrývá za zkratkou jk zase zabodoval. Pokud je toto pravda, žádám ČOI , aby zasáhla dala Benzině pokutu , jelikož podle normy musí být nafta do alespoň -20 stupňů k dispozici již od 16.11. a to alespoň do 28.2. Tak mluví ČSN - EN 590 . Co se týká prémiové nafty, tak ten parametr do -26 stupňů je sice pěkný, ale pokud přidám k běžné zimní naftě ( do -20) Super diesel aditiv, nebo jiný, stejně účinný aditivační prostředek, ve správné dávce, posunu chladový parametr zrovna na 26 pod bodem mrazu. Víc toho udělat nejde, těch 6 stupňů je maximum. Ale zle koupit zimní naftu z třídy ARKTIk a ta má pak filtrovatelnost ( CFPP) do -32 stupňů. Jen je o korunu dražší. Takže autore -jk-, až budete chtt něco napsta, zeptejte se napřed , třeba mne, než napíšete takový blábol. Jo to cetanové číslo neumí ani Benzina ovlivnit, je dané výrobou v rafinerii a norma říká , že musí být 49 a výš. Teorie, že Benzina má jinou naftu , než ostatní je nesmysl, stejně nakupují na terminálech České rafinerské v Kralupech a Litvínově.
            • BoBl, 11. 12. 2013 10:52: pouze verva Diesel je vyráběná ve Schwechatu.
            • Roman, 11. 12. 2013 15:28: Verva Diesel se nevyrábí ve Schwechatu. Řidiči Petrotransu, kteří zavážejí Benzinu, naberou "obyčejnou" naftu v rafinerii a nalejou tam kbelík aditiva, který vyrábí rakouská Langchemie (v ČR ho distribuuje firma VIF).
            • Jindra, 12. 12. 2013 09:44: A benzín Verva 100 je rakouský?
            • Václav Loula, 13. 12. 2013 13:01: 1) povinnost pro čerpací stanci eje od 1. prosince prodávat zimní naftu třídy F s filtrovatelností minus 20, rafinerie ji dodávají od 16. listopadu a 14 dnů je na obměnu zásob. 2. informujeme řidiče proto , že z praxe a výsledků rozborů z nádrží vozidle seobvykle stává ,že řidiči mají ještě začátkem prosince v nádrži směs letní a předchodové nafty s filtrovatelností kolem minus 8°C . 3. ČOI nás kontroluje každý den a výsledky zveřejňujeme. na našich webových stránkách. jsou v pořádku. VERVA diesel má cetanové číslo 60. Upraveno je aditivací. Václav Loula Děkuji. Václav Loula
            Reagovat na komentář
          • Petr3, 11. 12. 2013 19:44: Dobrý den, mohl by nám někdo z Petrolu, tedy říct jak to je?? Opravdu Verva Diesel je nafta třídy F s Vif ?????? Děkuji P. A jak je možné že Ono má furt ceny jako je nákup v Čepru??? Copak oni neberou karty ??
            • Martin, 11. 12. 2013 22:10: vy..r se na ono. oni nemají premiovou naftu tu má jen benzina. proto má takovou cenu. a navíc benzina má naftu do -20 oC, tak proto musí mít vyšší cenu
            • Petr, 11. 12. 2013 22:13: kdyby benzina neplatila za takovou debilní reklamu jako je tento článek, tak by mohla mít nižší ceny. :-) Jenže na to, aby někdo napsal takový článek má benzina celé marketingové oddělení. alespoň 20 lidí :-)
            • Petr P., 12. 12. 2013 22:25: Jaká prémiová nafta na Benzině ? Co je to za blábol? Prémiová není běžná nafta , to ví každý. Za běžnou cenu je běžná nafta, ne prémiová.A ONO, když zrovna prodává naftu ( stačí se podívat na stránky ČOI, kdo je nejčastější hříšník v kvalitě..), tak má kvalitu z Rakouska. Nakupují přes BP a další , ale ve Schwechatu , i jinde. Tedy jejich dodavatelé, stačí se zeptat řidiče z Ledopy... . . Navíc Martin nečetl nic výše. Benzina má naftu do -20 proto, že to ukládá norma EN 590 a kdyby neměli, tak by ČOI postihla pokutou za každý neodpovídající vzorek. Dnešní nákup v Čepru, franko lávka je velkoobchodním způsobem : Nafta motorová 28,82 1 L CZK při 15 stupních. Tedy s daní 34,87 , ale stále v Čepru. Kde je cena dopravy ? Technicky to musí být alespoň 15 haléřů ( minimální režie), tedy s daní a dopravou to mají na místě za 35,05 a prodávají za 34,90. Super, dotují nás prakticky 1 korunu z každého litru ( provoz, mzdy, karty, úkapy), který prodají přes bankovní kartu a cca 60 haléři z litru za hotové. Jsou to lidumilové. Už konečně by se to mělo řešit na úrovni SVKP, nebo NSZ. Jenže proč se to asi neřeší... . Je to podvod. Každý, kdo provozuje čerpačku potřebuji marži na litr alespoň korunu při výtoči nad 150000 litrů za měsíc a pokud točí méně, tak to nestačí a musí mít alespoň 1,40 na litr. Nezapomeňte, že každý litr prodaný na kartu stojí pumpaře 40-50 haléřů na poplatcích bance. Zaměstnanci chtějí svou mzdu a elektrická energie a odpady se také platí. Kde na to pak vzít, když čerpačka nevydělá. A shop ? Ve městě téměř nic, mimo město zisk jen v řádu set korun za den. Tedy bída. Teorie, že pumpaři mají 5 korun je nesmysl, možná na dálnici, ale tam jsou jen "barevné" nadnárodní firmy a nájemci mají za prodané "mokré zboží jen cca 40 haléřů provizi. Bída, co.
            • Tomáš, 13. 12. 2013 07:53: My jsme včera měli na Čepru cenu nafty 28,52 Kč/l přes obchodníka a 28,62 Kč/l přímo od Čepra. Vzhledem k vývoji cen na burze se to bude dnes snižovat. Ta vaše cena 28,82 Kč/l je moc vysoká.
            • Petr P., 13. 12. 2013 19:04: Já vycházím z ceny, co poslalo Čepro v pondělí s platností od úterý 10.12. Další cenu jsem nedostal, ale nevylučuji, že na dotaz může být odlišná.
            Reagovat na komentář
          Přidat nový komentář

          Petrol Magazín

          Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
          Aktuální číslo

          Přihlašte se k odběru novinek