Mol přebírá čerpací stanice Agip

Maďarský ropný koncern Mol přebírá počínaje dnešním dnem síť čerpacích stanic Agip od italské společnosti Eni. Tím společnost Mol Retail ČR ovládá 318 čerpacích stanic na českém území a stává se po Unipetrolu (339 ČS Benzina a Benzina Plus) dvojkou českého trhu, což dnes představuje podíl okolo 10 procent.

ČS MOL

Posledním červencovým dnem navíc zanikne možnost uplatnit věrnostní karty You&Eni na čerpacích stanicích Agip, a naopak od příštího týdne zde začnout platit karty Mol a bude zde možné uplatnit i věrnostní karty zelené maďarské společnosti. V prvním měsíci lze dokonce počítat s tím, že za nákup zboží dostanete na věrnostní kartu Mol trojnásobek bodů. Do konce letošního roku by se mělo objevit 80 "přebarvených" čerpacích stanic Mol, během následujícího roku by pak měly všechny žluté pumpy italské společnosti zmizet z území České republiky úplně a jejich místo zaujmout zelené v barvách Molu popřípadě modré se značkou Pap Oil. V barvách Mol by mělo být podle generálního ředitele společnosti Attily Dsupina nést asi 60 procent pump, zbytek má být Pap Oil. Pumpy Mol by měly být na atraktivních transitních místech a ve velkých městech, Pap Oil zůstane v místech, kde je velký podíl místní klientely. Podle slov Attily Dsupina má být Pap Oil přátelskou sousedskou značkou pro loajální zákazníky, kteří si zde budou moci kromě paliva nakoupit i některé základní potraviny za podobné ceny jako v supermarketu. Shop a občestvení je dnes ostatně výrazným zdrojem příjmů čerpacích stanic, a také na to se chce společnost Mol Retail zaměřit.
"Nyní jsme nyní jasnou dvojkou českého trhu, ale máme zde ty nejvyšší ambice a v budoucnu bychom chtěli být nejlepší. Naším cílem je patnáctiprocentní podíl na trhu, ale nejdříve chceme integrovat všechny čtyři společnosti, které nám v Česku patří,"vysvětlil strategii společnosti člen představenstva maďarské společnosti a zároveň ředitel bratislavského Slovnaftu Oszkár Világi.
Co se týče velkoobchodu, patří Molu v České republice asi 20pocentní podíl na trhu, což je po společnostech Unipetrol a Čepro třetí místo, zároveň je Mol největším dovozcem. Posunout se výše zatím není na pořadu dne, bylo by k tomu třeba dalších investic především do terminálů. Zatím bude Mol využívat produktovodů do společnosti Čepro. Oszkár Világi však naznačil, že v budoucnosti by se to mohlo změnit, ostatně je třeba využít investice do bratislavského Slovnaftu, kde bylo v rámci modernizace provozu utraceno přes 1,3 miliardy Euro. "Díky tomu se nyní efektivita Slovnaftu zvýšila na 85 procent, zatímco evropské rafinerie jsou dnes na 55-65 procentech," tvrdí Oszkár Világi.
 

Autor: Jiří Kaloč, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

  • Petr, 2. 8. 2015 15:28: 1. místo v ČR zaujímá ONO, bude mít tak 30%. Při současném počtu pump cca 35. To je uctihodný výkon. Až jich budou mít 60 tak budou na 50%. Stačí se dívat kolem sebe, když projíždíte okolo pump. U nich stojí 10 - 20aut pořád a jinde tak 1 až 2 nebo žádný a nejspíš na wc.
    • BoBl, 3. 8. 2015 18:45: To je přehnané, takový hráč na trhu ONO není ani náhodou a ani omylem !!!
    • Joe, 6. 8. 2015 23:48: ONO už jedničkou není jako v roce 11 kdy jeli naplno importy viz dva tyto články: http://byznys.lidovky.cz/levne-pumpy-tank-ono-utrzily-vic-nez-benzina-fnp-/firmy-trhy.aspx?c=A110712_174226_firmy-trhy_nev http://www.forbes.cz/pan-tank-ono-proc-u-nej-tankujete-levneji-a-jak-z-jedne-pumpy-udelat-34-dalsich/ Každopádně i tak mají pořád pěkné výtoče, jen už pro ně není prodej tak ziskový (což je vidět i na přírustku jejich ČS). Jen jsem zvědav, jak MOL dlouho vydrží s cenovou politikou po vzoru LUKOILu, ty nové nablejskané totemy jsou občas s cenou hodně nízko a přebarvení těch pump taky nebyla levná sranda..
    Reagovat na komentář
Přidat nový komentář

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/2 Téma číslaKaminová doprava
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek