KIWI – spojení designu, funkčnosti a kvality

V prosinci 2014 otevřela společnost Hutira-Králík v obchodním areálu Interspar v Pardubicích novou bezobslužnou čerpací stanici KIWI. Ambiciózní plán společnosti vybudovat síť výhradně bezobslužných stanic tak s vydáním stavebních povolení v dalších pěti lokalitách získává reálné obrysy.

Kiwi-1

Úspory provozních nákladů

Zatímco v zahraničí není provoz bezobslužných čerpacích stanic nebo benzinových pump s kombinovaným obslužným a plně bezobslužným provozem nic výjimečného, v České republice se tankování bez obsluhy postupně rozvíjí. Bezobslužnému provozu nahrává v Česku hned několik faktorů. Jedním z hlavních je poměrně nízká výtoč v důsledku extrémní hustoty čerpacích stanic. "Desítkám tuzemských čerpacích stanic s prodejně slabým nočním provozem, které většinou využily technologie a služby naší společnosti, se již podařilo úspěšně vyřešit napjatou ekonomiku přechodem na kombinovaný denní provoz s nočním bezobslužným tankováním," tvrdí Ivo Červený z firmy Unicode Systems, která je předním producentem informačních technologií pro čerpací stanice. Jednorázová investice do instalace tankautomatu na stávající stanici má velmi nízkou dobu návratnosti, jelikož základem je nominálně vysoká úspora nákladů založená na snížení stavu zaměstnanců.
Ještě větší ekonomické efektivnosti provozu dosáhne čerpací stanice plně bezobslužná, jejíž provoz není vůbec zatížen mzdovými náklady, ale jen nízkou a hlavně stabilní provozní režií.
Při rozhodování o realizaci bezobslužné stanice je třeba řešit, zda na ní zákazníkům nebude chybět tradiční shop s občerstvením a popřípadě myčka, jelikož právě toto spojení služeb na čerpací stanici je tradiční a zavedené. Veřejné bezobslužné čerpací stanice je proto výhodné umístit přímo do areálu zavedených obchodů, kde lze těžit ze synergických efektů a prodej pohonných hmot, obchod a mytí vozidel lze provozovat zcela nezávisle.

Kiwi-2

Výhodně, příjemně, rychle a pohodlně

Hlavními obchodními atributy nového konceptu bezobslužných stanic KIWI je podle jejich duchovního otce Karla Králíka nabídnout zákazníkům rychlé tankování kvalitních pohonných hmot za výhodné ceny. V současné době nabízí první čerpací stanice KIWI v Pardubicích tradiční pohonné hmoty, tj. Natural 95 a naftu a stanice je do budoucna připravena pro zavedení CNG. Čerpací stanice je otevřena non-stop 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
Čistý design stanice s akcentem světle zelené firemní barevnosti vychází z technické koncepce s podzemní nádrží a standardním provedením manipulační plochy. Počet nadzemních objektů je účelově omezen na totem stojící v zelené ploše a technologická skříň.
Dominantou stanice je střídmé a tvarově jednoduché přestřešení, pod kterým je výdejní refýž s multiproduktovým výdejním stojanem Tokheim a dvěma tankovacími automaty CardManager z produkce společnosti Unicode Systems. Investor zde zcela zásadně trval na maximální kvalitě a ověřené spolehlivosti jednotlivých komponentů, dokonalém provedení prací a profesionálním servisu. Podstatnou podmínkou realizace bylo kvalitní řešení centrálního řízení a zpracování dat zajišťující bezpečný a bezproblémový provoz s neustálou dostupností provozních informací. Na dalších stanicích v budované síti KIWI bude podle Karla Králíka již standardně osazen jediný multiproduktový stojan ADAST pro kombinovaný výdej kapalných pohonných hmot a CNG. Nezbytností bude samozřejmě opět klasický a provozem ověřený tankautomat CardManager.

Kiwi-3

Obliba u zákazníků roste

Čerpací stanice KIWI v Pardubicích je v provozu přes tři měsíce, které jsou obecně v roční periodě na výtoče nejhorší, ale i přesto si své zákazníky poměrně rychle nalezla, což dokazuje relativně rychlý a kontinuální nárůst prodejů.
Provozovatelé dopředu počítali s tím, že plně bezobslužné tankování zpočátku pro některé klienty může být problematické. Proto během prvních týdnů provozu byli zákazníkům k dispozici zkušení KIWI asistenti. Zákazníci ale tankování prostřednictvím tankautomatu CardManager s rozměrným a přehledným dotykovým monitorem bez obtíží zvládali díky jeho jednoduché a intuitivní obsluze. Tankautomat komunikuje standardně hned v několika světových jazycích a umožňuje tak bezproblémové odbavení příslušníků cizích národností. Velkoplošný displej lze v době mezi tankováním využít pro reklamní prezentaci a promovidea provozovatele nebo jeho partnerů.

Výhradně bezhotovostní platby

Tankautomat CardManager běžně umožňuje akceptovat veškeré karty od bankovních přes fleetové (jako jediný v ČR včetně CCS) až po vlastní lokální karty vydané příslušným provozovatelem. V případě zabudovaného bankovkového modulu je možné platit i hotovostí. Provozovatelé stanic KIWI platby hotovostí neplánují, ale soustředí se primárně na bezhotovostní transakce. Podle Karla Králíka mají dnes kartu prakticky všichni motoristé a hotovostní platby by navíc vedly k omezování odběru pohonných hmot podle počtu bankovek, které má dotyčný zákazník aktuálně k dispozici.  

Kiwi-4

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/2 Téma číslaKaminová doprava
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek