9. 11. 2017
České elektrobusy značky SOR na trase pravidelné linky BB1 a BB2
v pražském BB Centru přepravily již více než jeden milion
pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum
se stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely
elektrobusy téměř 70 tisíc kilometrů. Nasazení elektrických
autobusů do provozu pražské hromadné dopravy
je společným projektem developerské a investiční společnosti
PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA,
kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení
dopravního hluku v BB Centru a okolí.
Provoz dvou elektrobusů SOR EBN 9,5 byly v
rámci bezplatných linek BB1 a BB2 zahájen v únoru 2016.
K dnešnímu dni za svého nepřetržitého fungování přepravily již
více než milion cestujících
a najely přes 70 tisíc kilometrů. Elektrobusy mají velmi tichý
chod a k dispozici je i zdarma připojení na síť Wi-Fi. Jeden
elektrobus ujede denně v průměru 100 km a během 50 jízd přepraví na
1 800 cestujících.
"V loňském roce jsme provedli průzkum mezi zaměstnanci firem
sídlících v BB Centru, který nám zejména slouží jako zpětná vazba a
zároveň jako inspirace pro zlepšení. Z průzkumu vyplynula
velká spokojenost s dopravní dostupností. Kyvadlové linky od
metra C Budějovická využívá kolem 45 % dotazovaných a nadpoloviční
většina z nich velmi uvítala zařazení elektrobusů do provozu.
Zejména se objevovala kladná hodnocení jejich tichého chodu,
čistého prostředí a šetrnosti k životnímu prostředí," uvádí
Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST
GROUP.
"Těší nás jednak velký zájem cestující veřejnosti o elektrobusy
na Praze 4 a také skutečnost, že přímo v lokalitě působnosti naší
firmy můžeme propagovat elektromobilitu a jít tak příkladem i
dalším firmám. Jde o logickou součást našich aktivit v oblasti
rozvoje čisté mobility, kdy už více než 7 let cíleně vytváříme
podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i
veřejné dopravě v ČR. Momentálně nabízíme nejen více než 85
veřejných dobíjecích stanic, z toho 35 rychlodobíjecích, ale
i řadu navazujících služeb," říká Kamil Čermák, generální ředitel
společnosti ČEZ ESCO.
"Oba elektrobusy najely dohromady už 70 865 kilometrů, mezi BB
Centrem a Budějovickou jezdí každý pracovní den od rána do večera.
Mile nás překvapují svou spolehlivostí i výdrží baterií, nemůžeme
si na ně ani v nejmenším stěžovat. Pořídit je pro tyto linky, které
každý den převezou stovky návštěvníků BB Centra, bylo rozhodně
správným krokem," říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka.
Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového
průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním
ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu.
Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení
AutoSAP (za účasti Skupiny ČEZ).
Víte že…
- Aku baterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou
kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých
domácností?
- energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu
dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půl
vteřinu?
- po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická -
BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6
hodin?
- samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je Wi-Fi
pokrytí.
Autor: E-MOBILITA, ARRIVA a DB copmpany, PASSERINVEST GROUP, Zdroj: Tisková zpráva