12. 8. 2025

Češi milují ledovou kávu - a to zejména na cestách. Potvrzuje to
i průzkum agentury Ipsos pro ORLEN, podle kterého pije ledovou kávu
v letních měsících více než 80 % respondentů, přičemž 60 % z nich
si ji nejčastěji dopřává právě na čerpacích stanicích. Průzkum
odhalil i další zajímavé chování a preference Čechů při pití ledové
kávy.
Průzkum je potvrzením, že strategie produktů na čerpacích
stanicích ORLEN jde správnou cestou. ORLEN v rámci svého
mezinárodního gastronomického konceptu Stop Cafe rozšířil nabídku o
nový sortiment míchaných ledových nápojů, které jsou dostupné na
vybraných čerpacích stanicích po celé České republice. Zákazníci si
mohou vychutnat osvěžující Frappé slaný karamel, Espresso Tonic s
ibiškem nebo maracujou a další originální letní kombinace.
"Naše letní nabídka reflektuje nejen aktuální trendy, ale také
preference českých zákazníků. Ledová káva se stává běžnou součástí
jejich denního rytmu, a právě Frappé se slaným karamelem nebo
Espresso Tonic s ibiškem nebo maracujou s patří mezi
nejoblíbenější volby. Nové příchutě jsme připravili tak, aby byly
osvěžující, chutné a zároveň odpovídaly našemu závazku k
udržitelnosti - všechny kávové nápoje jsou připraveny z kávy s
certifikací Fairtrade," říká Rostislav Moravec, ředitel sítě
čerpacích stanic ORLEN.
Hlavní výsledky průzkumu
- Téměř dvě třetiny (64 %) spotřebitelů sledují původ kávy,
kterou konzumují.
- Více než polovina (54 %) preferuje ledové Frappé s příchutí
slaný karamel.
- 76 % si kávu dopřává bez ohledu na kalorickou hodnotu a dávají
přednost variantám s mlékem a příchutěmi.
- Muži častěji volí čistou ledovou kávu bez mléka.
- Třetina zákazníků (35 %) si ledovou kávu dopřeje až
odpoledne.
- 72 % ji pije samostatně, bez jídla.
- Polovina mladých ve věku 18-26 let si v létě ráda vychutná
ledovou kávu, zatímco starší generace zůstává věrná teplé.
Nabídka ledových nápojů je dalším krokem v rozvoji konceptu Stop
Cafe, který je dnes dostupný exkluzivně na
181 z celkových 441 čerpacích stanic ORLEN v České
republice a propojuje lokální chutě s mezinárodními trendy. Je
navržen tak, aby zákazníkům na cestách nabídl rychlé, kvalitní a
chuťově atraktivní občerstvení. Letní nabídka přinese osvěžení v
podobě až osmi nových ledových nápojů - od lahodného Frappé slaný
karamel, přes osvěžující Espresso Tonic s ibiškem nebo maracujou,
až po džusy Green Energy a Mango Boost. Pro milovníky limonád budou
k dispozici citrónová, ibišková nebo mango varianta. Základem všech
kávových nápojů je speciálně míchaná směs kávových zrn s
certifikací Fairtrade, která vzniká podle unikátní receptury v
Belgii a spojuje výraznou chuť s odpovědným přístupem k pěstitelům
i životnímu prostředí.
ORLEN plánuje v letních měsících dále rozvíjet nepalivový
segment a do roku 2035 chce zvýšit jeho podíl na prodejích až na 40
%. Ledová káva tak představuje ideální spojení aktuálních
spotřebitelských preferencí s dlouhodobou vizí moderního
občerstvení.
Zdroj: TZ