Axigon nově umožňuje tankování HVO v režimu plošné ceny

HVO-tankování

 Firmy a podnikatelé mohou tankovat v režimu vyhlašované plošné ceny kromě konvenčních ropných paliv nově i HVO, tedy naftu vyrobenou z obnovitelných zdrojů. S kartami EuroOil od společnosti Axigon činí plošná cena na čerpačkách EuroOil a RoBiN OIL v tomto týdnu 31,59 Kč/l u "standardní" motorové nafty a 35,22 Kč/l v případě HVO.

Týdně vyhlašované plošné ceny navázané na firemní tankovací karty jsou alternativou ke klasické slevě z totemových cen čerpací stanice. Platí univerzálně v celé síti čerpacích stanic dané společnosti bez ohledu na aktuální ceny na výdejních stojanech a různé lokální výkyvy třeba na dálničních stanicích.

"Plošná cena je dlouhodobě pod cenových průměrem českých čerpacích stanic a například při tankování na dálnici umožňuje dosáhnout úspory nejčastěji mezi 5 až 7 korunami na litru paliva," říká Damir Duraković, generální ředitel společnosti Axigon, která je autorizovaným distributorem tankovacích karet Shell a EuroOil. "Vedle motorové nafty a benzinů Natural 95 i 98 včetně jejich prémiových variant umožňujeme v režimu plošné ceny nově také odběr HVO - obnovitelné nafty vyráběné z rostlinných olejů, živočišných tuků a odpadního kuchyňského oleje," dodává Damir Duraković.

V současné době je podle České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu na tuzemském trhu již více než 20 čerpacích stanic s nabídkou 100% HVO. "Platby kartami EuroOil s aktuální plošnou cenou 35,22 Kč/l HVO jsou akceptovány na osmi stanicích společnosti Čepro. Jde o čtyři stanice EuroOil a čtyři stanice RoBiN OIL," popisuje Damir Duraković s tím, že konktrétně je HVO k dostání na čerpacích stanicích EuroOil Mladá Boleslav, Ústí nad Labem Všebořice, Antošovice D1 v obou směrech a RoBiN OIL Kladno Dříň, Mýto, Brno Slatina a Vysočany u Chomutova. 

HVO (Hydrotreated Vegetable Oil, hydrogenovaný rostlinný olej) je plně syntetické palivo, které se zpracovává tak, aby mělo vlastnosti velmi podobné konvenční naftě, která se vyrábí z ropy. HVO vyniká podstatně menším ekologickým dopadem. Oproti běžné naftě vykazuje o 90 % nižší emise CO2. Má lepší spalovací vlastnosti díky vysokému cetanovému číslu (70 jednotek). Vyniká též vysokou oxidační stabilitou, dlouhou dobou skladovatelnosti i nízkoteplotními vlastnostmi. Kompatibilní s HVO by měla být všechna vozidla splňující normu EURO 6, což deklaruje symbol XTL (X-to-Liquid) na víčku nádrže.

Zdroj: TZ

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2025/4 Téma číslaBlackout
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek