Tank Ono se brání nařčení: Levné benzinky nepodvádějí

Není možné, aby se některé benzinky, jako je například Tank Ono, dostaly na ceny o dvě až tři koruny levnější než ostatní. V rozhovoru pro časopis TÝDEN to prohlásil generální ředitel státní společnosti Čepro Jiří Borovec, který upozorňuje, že se firmy vyhýbají placení daně z přidané hodnoty. Tank Ono to popírá.

Společnost Tank Ono, která provozuje devětadvacet čerpacích pump hlavně v Čechách, argumentuje tím, že na rozdíl od ostatních benzinek má dlouhodobě velmi nízké marže.

"Odpovím konkrétně. Dnešní nákupní ceny pohonných hmot - cena včetně daně z přidané hodnoty a dopravy k čerpací stanici - byly dnes u motorové nafty 33,10 Kč za litr a u naturalu 95 34,10 Kč za litr," říká ekonomický ředitel společnosti Tank Ono Jiří Ondra.

Prodejní ceny společnosti jsou stejné na všech benzinkách. Dnes stála motorová nafta 33,90 Kč/litr a Natural 95 34,90 Kč/litr. "To znamená obchodní marži 0,80 na jeden litr," shrnuje Ondra.

Nekalosti velkých benzinek

Pokud ostatní benzinky prodávají o dvě či tři koruny dráž, musejí mít vyšší marži, od níž se odvíjí zisk. "A mimo jiné, když se podíváte třeba do Teplic, Mělníka nebo do Tábora, tak tam mají všechny velké řetezce Shell, Benzina, OMV už asi měsíc stejné ceny jako naše. Oni také dělají nekalosti?" říká Jiří Ondra.

Část rozhovoru s generálním ředitelem Čepro Jiřím Borovcem (vyšel v TÝDNU 7. května 2012):

Mluvili jsme o tom, že spotřeba benzínu bude dál klesat, v Česku je navíc čerpacích stanic na jeden automobil mnohem více než v sousedním Německu. Může vydržet tolik pump?

V Česku je jedna čerpací stanice na 1400 aut, v Německu asi na 2100 aut a ve Velké Británii na 4100 aut. Tady je skutečně "přečerpačkováno". Problémem českého palivářského trhu jsou ale hlavně daňové úniky. Od dob lehkých topných olejů se branže naučila vymýšlet kličky, na kterých se různí hráči obohacují. Móda posledních let je krádež daně z přidané hodnoty (DPH). Výsledkem je, že se na trhu objevují pohonné hmoty o dvě až tři koruny levnější, než je hmota zdaněná. Některým obchodním řetězcům, které by už dávno odumřely, to vlilo novou krev do žil. Pokládá to slušné firmy. Když přijedete k pumpě, u níž stojí hrozen kamionů, je asi jasné, proč tam stojí. Hned vidíte, že cena je dvě až tři koruny pod cenou tzv. slušné firmy.

Takové ceny nabízí například nízkonákladová síť Tank Ono...

Nízkonákladová se dá říct o letecké společnosti. U paliva to ale není technicky možné. Úspora při nákupu velkého množství je také nesmyslný argument. Ty firmy se nemohou dostat na ceny o dvě až tři koruny levnější, než jsou na jiných benzinkách. To bylo mnohokrát zdokumentováno.

Proč tedy ještě fungují?

Je třeba se zeptat těch, kdo podobné čerpací stanice provozují. Anebo těch, kdo nad nimi dozorují. Nebudu jmenovat konkrétní řetězce, ale odhadovaný únik na DPH je kolem deseti miliard korun ročně. V poslední době se dokonce zvýšil dovoz ze zahraničí a krade se na DPH při dovozu.

Zdroj: Týden.cz

Diskuse

  • Petr, 18. 5. 2012 10:17: Bohužel zase čláke, který, ač převzatý, postrádá to základní. Tedy porování s nákupem, který má normální čerpací stanice. A taky k jakému dni se ve článku cena uvádí. Musím oponovat v ceně. V týdnu od 1. do 7. května včetně byl nákup nafty franko lávka Kralupy na úrovni 27,86 ana terminálu Čepra za 27,89. ( Beru prodejní cenu jednoho z vlastníků České rafinerskúé - u Kralup). Nejmenší částka dopravy , za jakou je možné dovézt pohonné hmoty na čs ve vzdálenosti do 100 km je 0,25 Kč/ na litr. Pokud to sečteme, máme nákup, který v optimálním případě je 27,86+0,25 tedy 27,11 Kč/litr bez DPH. Po výpočtu máme 33,73 Kč/ litr v nákupní ceně s dopravou. Čili tonějak nevychází, když prý měli marži 80 haléřů a přitom je vidět , že rozdíl 33,90(ONO)a 33,73 ( nápup slušných) je pohých 17 haléřů. Vysvětlení je snadné - nákup v zahraničí a následné daňové ošetření. Nákupv Berlíně je levnější o cca 40 haléřů oproti Česku, ale doprava je minimálně 50 hal. / litr. Čili žádná velká sláva. Přemýšlejte,platíme všem podvodníkům ze státní kasy, ím , že neodvedou, co mají. Petr
      Reagovat na komentář
    • , 18. 5. 2012 14:13: Mám 3 roky starou Mazdu 2, model 2007. Když do ní naleju benzín načepovaný u Lukoilu, auto je živé, má razantní odpich, dá se s ním předjíždět i do kopce - radost jezdit. Když naleju benzín tankovanej u Tank Ono, auto "nejede" - žádná razance rozjezdu, je jak lemra, předjíždění je s o život - plyn na podlaze a abych se odpichoval i nohama... Takže pan ředitel firmy Tank Ono LŽE, jako když tiskne, tvrzením, že benzín se nepančuje, nebo se s ním nedělá něco jiného. Jen podotýkám, že na benzíny od Shelu i Benziny se jezdí stejně, jako od Lukoilu.
      • MikeskaJan, 23. 5. 2012 12:06: Pán je nějakej chytrej. může přece tankovat jenom na Shell,Benzině a Lukoilu za draho a nechávat se okrádat. Jak je teda možné ž jmenované pumpy,tam kde je Tank Ono má najednou ta samé ceny. V tom případě táké pančujou zboží jako uvádí p. Borovec z Čepra. Tolik konrol jako njí na Tank Onu nemají žádné jiné punpy. Jak je možné že nic nenacházejí. Necháváme se okrádat nadnároníma společnotná. Ale dobře nám tak protože nám to patří.
      • Pepe, 23. 5. 2012 13:06: Pane Mikesko, zastánce Tank Ona, kdyby jste měl alespoň částečný vhled do problému PHM, asi by jste psal jinak (nejste-li sám pan Ondra), protože už samotné konstatování cenového rozdílu v cenách s DPH je lež, neboť čistý rozdíl je 0,67 Kč, nikoli 0,80 Kč. Jejich ČS stanice přijímají platební i jiné karty, ze kterých odvádí minimálně 1 - 1,5 % provizi, což je 0,34 - 0,51 Kč/litr atd. Ještě chcete věřit jejich číslům?! A to nemluvím o nákupních cenách, které tady uváděl Petr. Pokud se odvoláváte na velké řetězce, že tedy taky nehrají fér, pak vězte, že když je neochrání v tomto nerovném boji stát, musí zkusit jiné možnosti, třeba i cenově konkurenční. Moc bych žádal novináře píšící na téma PHM, aby psali relevantně a se znalostí věci, potažmo konkrétních čísel. Má-li někdo pocit, že se dá provozovat ČS se zaměstnanci za 0,20 Kč/litr, pak je mi ho dost líto a kecy o shopu a podobných doplňkových tržbách si nechejte do večerníčku.
      • Jarda, 30. 5. 2012 20:22: O tom pančování bych raději pomlčel.Kolegove řidiči se smáli,že tankujeme na Onu a když udeřili v zimě dvaceti stupňové mrazy,tak jsme byli ti co vyjeli a oni,kteří tankovali na nejmenované čerpací stanici,měli bohužel v nádžích mléko
      • , 20. 6. 2012 16:07: To: Mikeska Nevážený pane, já jen popsal svojí osobní zkušenost, nic víc. Radši budu chytrej a živej, než pár kaček ušetřených v kapse a tuhej. A navíc, když je benzín tak nekvalitní, jako u Tank ONo, spotřeba stoupne tak, že vlastne na tom proděláte. Nevym, jak vy, ale nejsem tak bohatej, abych kupoval šmejd.
      • pattapuf, 10. 9. 2012 20:39: PŠ: Odpověď bych hledal hned ve vašem prvním příspěvku. Máte starou lemru. Na Tank Onu beru pravidelně a nemám žádný problém. Také jsem přivital, že ve městech, kde je TO se ostatní cenami srovnali. Překvapující přesto je, že fronty u Ona jsou stále. Místo, aby se rozdělily k ostatním pumpám.
      • PetrX, 22. 9. 2012 18:04: Když na ONO Tank prodávají šmejdy je zajímavé, že moje stará Octavie 1.9 TDI má nahrbu přes 250tkm a naftu (kromě dovolené) jen z Tank ONO + VIF aditivum. Pohonná jednotka je stále ve skvělé kondici díky téhle "špatné" naftě - startování v zimě -26st. C a bez problémů. Mě to žehrání na ONO přijde už jako kolorit. Kolik má tato síť poboček, že se ostatní nejsou schopni uživit :-(
      • Zdeněk Svěžen , 14. 8. 2023 16:51: Hezký den nechci být rejpavej ale do letošního jara jsem hodně tankoval na benzínové pumpě ONO směr Karlovy Vary. Při každém tankování mi palubní počítač ukazovat dojezd 720 km. Jelikož hodně jezdím tak jsem tankoval i jinde Ale ouha při naplnění na jiných Benz. stanici mi počítač ukazovat o 100 km větší dojezd Tak nevím jak je to možné. Tak že od té doby nejezdím k ONU tankovat.
      Reagovat na komentář
    • Jirka, 18. 5. 2012 18:45: Rath taky ukazoval na ostatní....
        Reagovat na komentář
      • Bedřich, 25. 5. 2012 13:26: Tank ONO a podobní fungují na principu kolotočových obchodů, bílých koní. Proti nim je Ráth břídil. Všem tihle zloději sou na očích, kradou mlaskaj, rochněj se v milionech a z lidí dělají tupce. Shellu držím palce, oni prostě zkouší boj po svém,hold zadotují tyto pumpy z těch ostatních. Ale po tolika letech Ondrovci maj nakradeno tolik, že i kdyby dnes skončili tak do smrti nemusej hnout ani prstem. Jen kdyby tito chlapci a jejich dodavatelé měli taky odposlechy a podobné,by je mohli s Rathem zavřít do jedný cely.
        • pattapuf, 10. 9. 2012 20:41: Tak mi vysvětli, proč to neudělá.
        • Petr, 17. 10. 2012 10:48: Odpověď je snadná- podvody s DPH u PHM dělají PRÁVNICKÉ osoby, čili nemohou spáchat trestný čin. Je třeba dokázat jednateli.. . Druhý důvod je , že firmy se placenými 100 tisíci ( s.r.o.) po několika týdnech zaniknou a pak těžko někoho honit. Zkoušel jsem poskytnou nějaké info o podstatě ( bez důkazů) jedné TV, ale bylo mi řečeno, že vedení má příkaz - K princeznám se nečuchá !!! Kdybych měl důkaz, rád bych jej předal státním orgánům, ale nikdo nestojí o to, abych mu poradil, jak ho získat. Myslím, že stále platí, že ryba smrdí od hlavy a tedy je třeba se ptát kdo dostává podíly z těch, co nám vládnou...
        • fi.lip, 17. 10. 2012 22:42: Závist ,závist,závist,nic jiného v tomto státě nefunguje.Neznám nikoho komu by odešel,nebo v zimě nestartoval(neberu extrémy kdy to bez aditiva nejde u žádné ČS), motor po natankování u ONO,naopak znám hodně lidí kteří ráno nevyjely a to třeba i s VERVOU!! Ti co říkají ONO krade a podvádí ať to dokážou! Podle mého jim jen závidíte úspěch,jezdím na palivo (nafta i benzin) 99% jen od nich a nikdy žádný problém,jen si plaťte chytráci o 2až8kč víc,management velkých řetězců ČS z vás má srandu a na zahradě nové BMW.
        • Jarek, 19. 10. 2012 14:52: fi.lipe, to není o závisti, ani to není o špatných pohonných hmotách, keramický olej je totiž prakticky to samé co nafta, pouze třetí destilace nevychází. Jestli na ONO je takový olej nebo není netuším, ani to není podstatné, podstané je to, co říká Petr, není totiž politická vůle zjistit, jak může ONO dlouhá léta prodávat pod velkoobchodní cenou Čepra. Možná je to kouzlo, možná do ČS ONO stáčí cisterny pokryté prachem slovinských silnic či prachem ulic Berlína, možná se ty pětihalíře marže v pokladnách ONO okotí. Jenom pro ilustraci, aktuální velkoobchodní cena nafty cca 29 Kč bez DPH ( a bez dopravy), aktuální cena ONO 29,08 bez DPH. Asi altruismus majitelů ONO, nebo že by skutečně zázrak?
        • fi.lip, 31. 10. 2012 22:54: Já znám kluka co jezdí u firmy co jim také PHM zaváží, teda alespoň JČ. A PHM jsou nepř. ze S.Valentina kde berou i jiné velice známé řetězce,pravda,jsou s cenou dopravy tlačeni hodně dolu,ale na druhou stranu mají jistou práci a jezdí furt. Vubec nevim co je nějaký ker.olej,ale jestli to není ČOI schopná poznat (a něčemu to škodí)pak je tu uplně na nic.
        • Pepe, 24. 11. 2012 18:42: No vidíte fi.lipe, sám tu potvrzujete teorii o dodávkách PHM pro ONO. Oni nenakupují z českých zdrojů, ale v zahraničí - ONO samozřejmě né, mají na to sofistikovaný systém, který jim zaručí beztrestnost. Podstatné je to, že v tom Vámi zmiňovaném S. Valentinu se PHM pro český trh nakupují očištěné od všech daní a ty daně by se pak měly odvádět u nás. No a tady je ten prostor pro zrození těch neuvěřitelných prodejních cen, protože v tom řetězci firem, které se tohoto obchodu účastní, najednou jedna vzdechne a nemá na zaplacení, ale penízky už zinkasovala. Kampak se asi rozkutálely? Pro motoristy ale dobrá zpráva je, že kvalita PHM je vpořádku, pančované nejsou, jen daňově ošizené, ale to je detail...
        • jan, 13. 12. 2012 15:58: tak mi vysvetlete, jak to, ze nyni ostani pumpy v okoli ONOa maji stejne ceny? Ty nekradou?
        Reagovat na komentář
      • Jirka, 27. 6. 2013 08:33: V poslední době (26.6.) se nám nějak ceny srovnali. Při cestě jsem zaznamenal rozdíl mezi BA95 - TANK ONO (34.90) a EUROOIL (35,90) jen 1kč. Že by zabíraly zátahy v poslední době?
          Reagovat na komentář
        • Jirka, 27. 6. 2013 08:33: V poslední době (26.6.) se nám nějak ceny srovnali. Při cestě jsem zaznamenal rozdíl mezi BA95 - TANK ONO (34.90) a EUROOIL (35,90) jen 1kč. Že by zabíraly zátahy v poslední době?
            Reagovat na komentář
          Přidat nový komentář

          Petrol Magazín

          Aktuální vydání2024/2 Téma číslaKaminová doprava
          Aktuální číslo

          Přihlašte se k odběru novinek